نشست خبری نمایشگاه صنعت چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته
شرکت‌ها بر اساس رتبه‌بندی، غرفه‌بندی شده‌اند اما برخی شرکت‌ها بر اساس سابقه


ابوالحسنی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در نظر داریم که دو وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شرکت کنند همچنین اتحادیه چاپخانه‌داران کردستان عراق به طور کامل در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند

به گزاش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه صنعت چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته صبح امروز با حضور برگزارکنندگان این نمایشگاه برگزار شد .

احمد ابوالحسنی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 2 دی تا 5 همین ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت:‌19 هزار متر فضا برای بخش داخلی و 2 هزار متر نیز به بخش خارجی نمایشگاه اختصاص داده شده که این میزان به نسبت سال گذشته 20 درصد رشد داشته است، البته تقاضا بیشتر از میزان فضا بود که خوب با توجه به محدودیت‌های نمایشگاه ما این میزان را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهیم داد .

وی افزود: شرکت‌کنندگان و میهمان‌های خارجی در این دوره به نسبت دوره گذشته با افزایش روبه‌رو شده که کشورهایی چون آلمان، چین، دانمارک، کره، ایتالیا، سوئد، اتریش، فنلاند، فرانسه، اسپانیا، هند، تایلند، سوئیس، سنگاپور و برزیل از جمله شرکت‌کنندگان آن است که در مجموع 750 شرکت‌کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت‌ کرده‌اند .

ابوالحسنی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در نظر داریم که دو وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شرکت کنند همچنین اتحادیه چاپخانه‌داران کردستان عراق به طور کامل در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند .

وی در بخش پایانی سخنانش گفت:‌در این دوره به مسائل آموزشی این حوزه نیز توجه شده و همچنین شرکت هایدنبرگ آلمان بعد از 32 سال با تمام تجهیزات و ماشین‌های روز خود شرکت خواهد کرد و برای آماده‌سازی غرفه این شرکت 15 روز جلوتر سالن در اختیار آنها قرار گرفته تا بتوانند تجهیزات خود را نصب کنند.از بین 750 شرکت‌کننده بالغ بر 130 شرکت خارجی هستند که اکثر آن شرکت‌ها نمایندگی‌شان شرکت خواهد کرد اما چین و ترکیه به صورت کشوری در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند .

 بابک عابدینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه صادرکنندگان و همچنین تولیدکنندگان قبل و بعد از چاپ در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، گفت: برای حضور در این نمایشگاه از شرکت‌های خارجی دعوت به عمل آمده و از تجربیات موجود برای برگزاری این نمایشگاه استفاده شده است .

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اولویت‌های اصلی ستاد برگزارکننده این نمایشگاه است،‌گفت: جذب 400 میلیون نفر بازدیدکننده از خاورمیانه، آسیای میانه، کشورهای عضو CIS  و ... برای بازدید از نمایشگاه از اهداف پیش رو برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه است البته افغانستان، تاجیکستان،‌آذربایجان و عراق در این نمایشگاه دعوت شده‌اند تا به صورت خاص شرکت کنند .

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: ایجاد بسته اطلاع‌رسانی مناسب برای معرفی بهتر یکی از کارهای ستاد بوده است، یکی از اتفاقات مثبت این دوره حضور شرکت هایدنبرگ است که با رایزنی مؤسسه نمایشگاه‌ها و شرکت ایران روتاتیو این اتفاق رقم خورد .

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: اولویت ما در برگزاری این نمایشگاه بازدید خارجی‌ها از آن است اما خب با توجه به اینکه زمان برگزاری آن مصادف با تعطیلات سال میلادی است کمی از این نظر با مشکل روبه‌رو هستیم که در تلاش هستیم برای سال آینده این مسئله را برطرف کنیم . همچنین ارتقاء سطح تولید و صادرات صنعت چاپ و کسب درآمد و جذب سرمایه یکی از اهداف پیش روی این نمایشگاه است .

عابدینی در ادامه گفت:‌ در گذشته ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در استفاده از صنعت چاپ بوده است اما به دلیل دشمنی‌ها با کشورها ورود دستگاه‌ها به ایران محدود شده بود اما همان تعداد محدود با توجه به ظرفیت کشور هم یک امکان مناسب است و می‌تواند نیازهای ما را برطرف کند .

او در بخش پایانی سخنانش گفت: این نمایشگاه علاوه بر نمایشگاه چاپ، نمایشگاه بسته‌بندی نیز است که در سالن‌هایی به بسته‌بندی‌های سلولزی، پلیمری و انعطاف‌پذیر پرداخته خواهد شد و بسته‌بندی یک بخش عظیمی از نمایشگاه را به خود اختصاص داده است .

غفاری رئیس اتحادیه صحاف ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه غرفه‌بندی نمایشگاه گفت : شرکت‌ها بر اساس رتبه‌بندی، غرفه‌بندی شده‌اند اما برخی شرکت‌ها بر اساس سابقه شرکت در این نمایشگاه جانمایی شده‌اند و تا زمانی که ما برگزارکننده این نمایشگاه باشیم به این شکل غرفه‌بندی صورت خواهد گرفت .

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی بخش‌ها کمتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌‌گیرد و برنامه‌ریزی برگزارکنندگان برای جلوگیری از این اتفاق چیست، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم تمام سالن‌ها را به تمامی بازدیدکنندگان معرفی کنیم تا در جریان همه سالن‌ها و فعالیت‌های آنها قرار بگیرند .

منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر