غلامرضا شجاع اعلام کرد :
موافقت وزیر ارشاد با واگذاری شرکت چاپ و انتشارات


علی جنتی پس از ارسال نامه شرکت تعاونی لیتوگرافان مبنی بر واگذاری شرکت چاپ و انتشارات به این تعاونی‌، ضمن موافقت با کلیت واگذاری، دستور بررسی و طی شدن روند واگذاری طبق اصل 44 قانون اساسی را صادر کرد .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان‌،‌ با اشاره به ارسال نامه‌ای به وزیر ارشاد و تقاضای واگذاری شرکت چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف گفت: خوشبختانه وزیر ارشاد با این تقاضا موافقت کرده و  با نظر موافق این نامه را به اداره کل حقوقی وزارتخانه ارجاع و دستور پیگیری و بررسی داده است .

وی ادامه داد:‌ برای قیمت‌گذاری نیز قرار است اداره حقوقی وزارت ارشاد با سازمان خصوصی‌سازی طبق اصل 44 قانون اساسی ارتباط برقرار کرده و طبق روال عادی کار دنبال شود .

شجاع تصریح کرد:‌ آماده همکاری با هر شرکت تعاونی در حوزه صنعت چاپ، نشر و مطبوعات سراسر کشور در این زمینه هستیم .

شرکت سهامی چاپخانه از توابع وزارت اطلاعات و جهانگردی سال 1344 متولد شد . این شرکت که بعدها سازمان چاپ و انتشارات نام گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شمار سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمد و اینک نیز در زمره شرکت‌های وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است .

خانه نخست شرکت در زیرزمین ساختمانی در میدان حسن‌آباد واقع بود اما به تدریج رشد کرد و بالید و با تهیه دستگاه‌های لیتوگرافی، چاپ و صحافی پیشرفته، در سال 1367 به خانه کنونی خویش واقع در کیلومتر 5 ابتدای جاده مخصوص کرج کوچید.چاپ چندین میلیون جلد کتاب برای ناشران کشور، کسب عنوان ناشر برگزیده نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در چندین دوره و انتشار چندین عنوان از کتاب‌هایی که موفق به دریافت عنوان کتاب برگزیده سال شده‌اند، از زمره فعالیت‌های ثبت شده در کارنامه این شرکت بوده است .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر