به همت دانشگاه امام حسین
انجمن علوم و فنّاوری بسته ­بندی ایران تاسیس شد .


انجمن

انجمن علوم و فنّاوری بسته ­بندی ایران طی ابلاغ شماره 8112/94 مورخ 12/8/94 از طرف وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تشکیل یافته است. بدین منظور از علاقمندان صنعت بسته بندی کشور دعوت می گردد تا با عضویت در این انجمن برای توسعه صادرات و معرفی هرچه بیشتر کالای ایرانی گام های موثری برداشته شود.

به گزارش اخبار چاپ ، اهداف این انجمن گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی صنعت بسته بندی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های دانش بسته بندی عنوان گردیده است .

در اساسنامه این انجمن آمده است ، به منظور نیل به هدفهای مذکور در ماده 1 این اساسنامه ، انجمن اقدامات زیر ا به عمل خواهد آورد :
1. انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به گونه ای با علم بسته بندی سرو کار دارند .

2. همکاری با نهادهای اجرایی ، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح ها و برنامه های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالی انجمن .

3. ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز .

4. ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و فنی

5. برگزاری گردهمایی های علمی در سطح ملی ، منطقهای و بین المللی

6. انشار کتب و نشریات علمی

به گزارش اخبار چاپ ، عضویت در این انجمن با حداقل درجه علمی کارشناسی ارشد مرتبط در رشته های بسته بندی ، صنایع ، هنر و گرافیک ، صنایع چوب و کاغذ و صنایع غذایی و رشته های وابسته به صورت پیوسته و با ضوابط خاص به صورت وابسته ، دانشجویی و حقوقی میسر است .

 این انجمن به همت دفتر فصلنامه علوم و فنون بسته بندی مرکز مطالعات و پژوهش­های لجستیکی ، دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلمی تاسیس گردیده و انجمنی غیر انتفاعی و علمی است .

امید است این انجمن با رویکردی علمی و توسعه ای سرنوشتی به مانند انجمن های تاسیس شده در صنعت چاپ نداشته باشد و شاهد حضور افرادی غیر علمی در این انجمن نباشیم .

 

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان