سید‌علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی :
واردات کاغذ نباید لطمه ای به تولید ملی وارد نماید


سید‌علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به بحث افزایش تعرفه واردات کاغذ گفت: تابستان امسال جلسه‌ای در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزرا شد که در آن وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ وزیر آموزش و پرورش، وزیر ارشاد و برخی تشکل‌های مصرف‌کننده کاغذ حضور داشتند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ طبیعتاً‌ واردات کاغذ به کشور نباید به گونه‌ای باشد که تولید‌کننده‌های داخلی لطمه بخورند. در این زمینه قبلا در کمیسیون فرهنگی با حضور وزرای ذیربط بحث‌هایی انجام شده و قرار بوده وزارتخانه‌های مربوطه تصمیم‌گیری کنند.

سید‌علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به بحث افزایش تعرفه واردات کاغذ گفت:  تابستان امسال جلسه‌ای در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد که در آن وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ وزیر آموزش و پرورش،  وزیر ارشاد و برخی تشکل‌های مصرف‌کننده کاغذ حضور داشتند.

وی ادامه داد:‌ در این جلسه همه مشکلات کاغذ مطرح شد که بسیاری از آن‌ها بحق بود‌، از جمله همین بحث افزایش تعرفه واردات کاغذ و اینکه کاغذهای تولید داخل انبار می‌شوند و بازار از کاغذهای وارداتی اشباع شده است. قرار شد،‌ در این زمینه تصمیماتی را وزارتخانه‌های مربوطه بگیرند.

طاهری ادامه داد:‌ اکنون نیز اگر آنچه که در داخل کشور تولید می‌شود‌، از کیفیت برای چاپ کتاب و روزنامه برخوردار است،‌ باید مورد حمایت قرار بگیرد،‌ طبیعتاً‌ واردات کاغذ به کشور نباید به گونه‌ای باشد که تولید‌کننده‌های داخلی لطمه بخورند. کمیسیون فرهنگی در ایجاد ساز و کار مناسب برای حمایت از تولید داخلی حمایت می‌کنند.

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان