نخستین حضور «پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت چاپ ایران» در نمایشگاه مطبوعات


«پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت چاپ ایران» به عنوان نهاد رسمی اطلاع‌رسانی صنعت چاپ در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور خواهد داشت.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایپنا، جلال ذکائی، مدیر مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت چاپ ایران با بیان این مطلب، اظهار کرد: «پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت چاپ ایران» برای نخستین‌بار، حضور در نمایشگاه مطبوعات (بیست و یکمین دوره) را تجربه خواهد کرد؛ برای این منظور، غرفه‌ 12 متر مربعی از فضای نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: این پایگاه اطلاع‌رسانی به‌عنوان نهاد رسمی اطلاع‌رسانی صنعت چاپ (با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ وارشاداسلامی) می‌کوشد با درک صحیح از اتفاقات و رخدادهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، شرایط بهره‌مندی عادلانه از اطلاعات و اخبار را برای آحاد دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور فراهم کند.

مدیرکل پیشین دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف حضور این پایگاه در نمایشگاه مطبوعات، عنوان کرد: می‌کوشیم با حضور در این نمایشگاه، ضمن این‌که پایگاه اطلاع‌رسانی را به بازدیدکنندگان به‌ویژه اهالی رسانه معرفی می‌کنیم، با رسانه‌های مختلف (مکتوب و مجازی) نیز به تبادل اخبار و سوژه بپردازیم.
 
ذکائی ادامه داد: معرفی تکنولوژی‌های نوین در صنعت چاپ، انعكاس واقعیت‌های صنعت چاپ به دست‌اندركاران و مسئولان، معرفی آخرین رویدادهای چاپ جهان، توجه ویژه به شنیدن صداهای مختلف و انتقال آن به مخاطبان،  توجه به رویكردهای اجتماعی این صنعت، کمک به گردش صحیح اطلاعات میان آحاد اقشار صنعت چاپ و  کشور و  پرهیز از حواشی و پرداختن به دغدغه‌های اصلی صنعت چاپ از جمله سیاست‌ها و اهداف این پایگاه اطلا‌ع‌رسانی به شمار می‌آیند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از 16 تا 22 آبان‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۹ آبان