کتاب راهنمای خدمات بیمه‌ای صنعت چاپ مکتوب شد


کتاب «راهنمای خدمات بیمه‌ای صنعت چاپ» اثر امیررسول فرشی‌فرید منتشر شده است؛ این اثر انواع بیمه‌هایی را که در خدمت صنعت چاپ هستند، معرفی کرده است.

کتاب «راهنمای خدمات بیمه‌ای صنعت چاپ» اثر امیررسول فرشی‌فرید منتشر شده است؛ این اثر انواع بیمه‌هایی را که در خدمت صنعت چاپ هستند، معرفی کرده است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در مقدمه کتاب «راهنمای خدمات بیمه‌ای صنعت چاپ» درباره اهمیت بیمه در صنعت چاپ، می‌خوانیم: «در سال‌های اخیر، در بخش صنعت به نظر می‌رسد مدیران به نقش خدمات بیمه‌ای پی برده‌اند و شاهد گرایش بیشتر واحدهای صنعتی برای استفاده از خدمات بیمه‌ای هستیم که صنعت چاپ نیز از این امر مستثنی نبوده است، ولی تا رسیدن به حد مطلوب راه زیادی باقی است.
 
در نگاه اولیه به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین دلایلی که صاحبان صنایع علی‌الخصوص در صنعت چاپ نسبت به استفاده از خدمات بیمه‌ای کوتاهی می‌ورزند، عدم اطلاع ایشان از نوع این خدمات، میزان پوشش آنها، نحوه دریافت خسارت و چگونگی تحت پوشش قرار گرفتن آنها باشد. از طرفی وجود توضیحات زیاد جانبی در حاشیه هر خدمت بیمه‌ای و همچنین وجود خدمات متعدد بیمه‌ای که به‌طور مستقیم قابلیت استفاده در صنایع چاپ را ندارند، باعث شده است تا مطالعه موارد بیمه‌ای از حوصله صاحبان و مدیران فعال در حوزه چاپ خارج باشد.
 
در این کتاب سعی شده است تا علاوه بر خلاصه‌سازی متون، تعاریف و قوانین و استفاده از عبارات ساده‌تر، در مورد خدمات بیمه‌ای نیز تنها به آن خدماتی بپردازیم که مستقیماً با حوزه چاپ سر و کار دارند و قابل استفاده در مراکز چاپی کشور هستند.»
 
کتاب «راهنمای خدمات بیمه‌ای صنعت چاپ» در سه فصلِ «کلیات و تعاریف»، «بیمه‌های بازرگانی» و «بیمه های اجباری یا اجتماعی» تنظیم شده است.
 
مخاطبان با مطالعه این اثر با ارکان قرارداد بیمه، اصول حاکم بر قراردادهای بیمه یا معاملات بیمه‌ای، مسائل کلی در بیمه آتش‌سوزی، بیمه‌های مهندسی، بیمه‌های مسئولیت، بیمه حمل و نقل عمومی، تعهدات و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی و شرایط قانونی برای انعقاد قرارداد بیمه اختیاری آشنا می‌شوند.
 
«کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان تأمین اجتماعی است و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا، سهم بیمه‌شده را کسر نموده و سهم خود را بر ان افزوده به سازمان تأدیه نماید. در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهد بود. تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه‌شده نخواهد بود.» این جملات برگرفته از کتاب «راهنمای خدمات بیمه‌ای صنعت چاپ» است.
 
انتشارات بازدید، نخستین چاپ کتاب «راهنمای خدمات بیمه‌ای صنعت چاپ» اثر امیررسول فرشی‌فرید را با شمارگان 300 نسخه، در 128 صفحه مصور، به بهای 50 هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۰ مهر