قرنلی:
وجود تعاونی لیتوگراف، جلوی افزایش قیمت را گرفته است


احمد قرنلی، عضو هیات مدیره شرکت تعاونی لیتوگرافان گفت: وجود شرکت تعاونی و موجودی انبار آن اجازه افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز این صنف را در بازار می‌گیرد.

به گزارش اخبار چاپ، احمد قرنلی، یکی از کاندیداهای حضور در هیات مدیره شرکت تعاونی لیتوگرافان با اشاره به حضورش در این تعاونی از سال 1380، گفت: بیش از 10 سال است که در هیات مدیره این تعاونی حضور دارم و برنامه‌هایی داریم که در وهله نخست به همکاران خود در این صنف یاری برسانیم.

وی افزود: تهیه مواد اولیه در راس برنامه‌های این تعاونی قرار دارد. با این حال مساله تحریم و رفع آن، تغییراتی در برنامه‌ها ایجاد می‌کند. در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی که قیمت ارز جابه‌جا شد، تلاش کردیم تا از اقتصاد دولتی و ارز دولتی جدا شویم. این امر باعث شد تا در دوره‌های گذشته مبادلات تجاری ما در بازار، نزدیک به ارز بازار باشد.

به گفته قرنلی، تغییر استراتژی در برنامه تعاونی نداریم و قرار است بر همان مبنا ادامه کار بدهیم به طوری که همچنان عدم وابستگی به ارز دولتی را حفظ کنیم. از سوی دیگر مانند سال‌های گذشته اجناس و کالاهای مورد نیاز را برای همکاران تهیه کنیم.

وی گفت: وجود تعاونی باعث تثبیت قیمت‌ها شده است و چه افرادی که از تعاونی خرید می‌کنند و چه آنهایی که خرید خود را از مبادی دیگر انجام می‌دهند، می‌دانند که موجودی تعاونی به عنوان پشتوانه‌ای است که از افزایش قیمت‌ها در بیرون جلوگیری کرده است و به ثبات بازار در خرید کالاها و اجناس مورد نیاز همکاران لیتوگراف کمک کرده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر