برازش:
وزارت ارشاد مجوز فعالیت صنعت چاپ را به صورت مجتمع می‌دهد


مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش برای تعامل تا حل مسائل میان صنوف صنعت چاپ گفت: برای حل مساله تداخل، وزارتخانه مجوز فعالیت در حوزه صنعت چاپ را به صورت مجتمع می‌دهد.

به گزارش اخبار چاپ،  محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست خبری این جشنواره صبح امروز 9 شهریور ماه که در سرای اهل قلم برگزار شد، به سوال خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی که درباره درگیری میان صنوف صنعت چاپ در تهران و این‌که آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل این مساله و آشتی میان این صنوف برنامه‌ای دارد، گفت: خوشبختانه مشکلات کمتر شده و جلسه‌ای صورت گرفته تا به مساله تداخل و دیگر مسائل این حوزه رسیدگی شود و امیدواریم که این مشکلات با تعامل میان صنوف حل شود. 

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به روند رو به رشد فناوری‌های این حوزه به مرور فاصله‌های میان مراحل مختلف چاپ از میان می‌رود و مشکلات قانونی آن نیز حل شده و در هر پلاک چند واحد صنفی می‌توانند فعالیت کنند. 

برازش گفت: یکی از بحث‌هایی که مطرح شده است نیز به مجوز دادن برای تاسیس و فعالیت چاپخانه‌ها می‌پردازد که اگر جایی امکانات مجتمع و تجهیزات کافی داشته باشد، مجوز آن به صورت مجتمع چاپی داده می‌شود. این یکی از راه حل‌ها برای حل مساله تداخل به‌شمار می‌آید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهريور