برازش:
اصحاب چاپ، به حسینعلی متین‌رضا اعتماد ویژه‌ای داشتند


مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع پیکر مرحوم حسینعلی متین‌رضا، پدر صحافی نوین ایران گفت: قرار بود امسال نیز همچون سال گذشته، ریاست کمیته انتخاب پیشکسوتان صنعت چاپ به مرحوم متین‌رضا واگذار شود؛ این موضوع نشان می‌دهد اصحاب چاپ به وی اعتماد ویژه‌ای داشتند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمودرضا برازش در مراسم تشییع پیکر مرحوم حسینعلی متین‌رضا، پدر صحافی نوین ایران اظهار کرد: ایشان سال گذشته رئیس کمیته انتخاب پیشکسوتان صنعت چاپ بودند و امسال نیز تصمیم بر آن بود که ریاست این کمیته به ایشان واگذار شود و امیدوار بودیم در هفته‌های آتی جلسه‌ای به این منظور برگزار شود؛ این موضوع نشان می‌دهد اهالی صنعت چاپ به ایشان اعتماد ویژه‌ای داشتند.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: مرحوم حسینعلی‌ متین‌رضا از پیشکسوتان و بزرگان و هنرمندان صنعت صحافی کشور بود. وی در طول عمر پُر برکتش فعالیت زیادی در حوزه صحافی به‌ویژه صحافی‌های نفیس داشتند.

وی ادامه داد: مرحوم متین‌رضا توفیق این را داشتند که ده‌ها هزار جلد قرآن کریم را به بهترین نحو صحافی کند و در اختیار جامعه قرار دهد.

برازش با اشاره به آنکه متین‌رضا دانش و هنر خود را به فرزندانش نیز منتقل کرد، گفت: مرحم متین‌رضا افراد زیادی از جمله فرزندشان را به بهترین نحو تربیت کرد به‌گونه‌ای که اکنون فرزندانشان از بهترین و بزرگ‌ترین صحافان کتاب کشور هستند و حتی آثارشان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برازش افزود: مرحوم متین‌رضا از نظر شخصیتی نیز انسانی وارسته و متدین و محترمی بودند؛ به صورتی که بنده در این چند سال که در خدمتشان بودم از فضائل اخلاقی‌شان استفاده می‌کردم.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد