صبح امروز صورت گرفت:
بازدید برازش و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از کارخانه کاغذسازی اترک اصفهان


امروز صبح هفدهم مرداد ماه سال جاری و همزمان با روز خبرنگار محمود رضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت الاسلام سالک رییس کمیسون فرهنگی مجلس حجت الاسلام آقاتهرانی نایب رییس کمیسیون ، حجت الاسلام آشتیانی، حجت الاسلام حسینی، حجت الاسلام کی نژاد نمایندگان مجلس شورای سلامی و جمعی از مدیران ارشاد استانی از مجموعه کارخانه کاغذ و مقوا سازی اترک اصفهان بازدید کردند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این بازدید دوساعته  که با هدف بررسی وضعیت کارخانجات کاغذسازی کشور و حمایت از تولید داخلی صورت گرفت نحوه برون رفت از وضعیت کم تولید و چگونگی بهره گیری از تسهیلات مورد برسی و ارزیابی قرار گرفت.

بنابر این گزارش و به گفته مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد این بازدید در راستای سلسله بازدید های است که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با هدف رویت شرایط فعلی کارخانجات و نوع و نحوه حمایت ها و تسهیلات ممکن برای افزایش ظرفیت کارخانه های کاغذ سازی صورت گرفته است.

همچنین باتوجه به نگاه حمایتی مجلس شورای اسلامی و همچنین دولت تدبیر و امید مقرر شده بعد از جمع بندی صورت گرفته توسط مجلس جلساتی مشترک با دولت در بخش وزارت ارشاد صنعت معدن تجارت و اقتصاد و آموزش و پرورش با هدف ارتقا تولید داخلی حمایت از اقتصاد درون زا و حرکت به سمت خودکفایی برگزار شود.   

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از این از کارخانه کاغذسازی مازندران، پارس، کارون خوزستان و مراغه بازدید کرده بودند.

کارخانه اترک دراواخر سال 1388 ،در 55 کیلومتری شهر تاریخی اصفهان در زمینی به متراژ 200 هکتار در شهر صنعتی فولاد و با سرمایه گذاری 250 میلیارد تومان تأسیس و شروع به تولید مقوای یکرو برقی پشت خاکستری کرد.

فاز اول این کارخانه با تولید 100000 تن انواع مقوا از گرماژ 230 گرم تا 450 گرم در مترمربع و همچنین مقوای بدون روکش بصورت رول و ورق بعنوان اولین تولید کننده مقوا در ایران و خاورمیانه است.

برازش همچنین در انتهای این بازدید اعلام کرد دفتر امور چاپ پیگیری های لازم برای راه اندازی فاز دوم این کارخانه را انجام خواهد داد.

منتشر شده توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد