حسین‌پور خبر داد:
ابلاغ تخفیف 40 درصدی ارسال کتاب‌های ناشران به ادارات پست استان‌ها


نیکنام حسین‌پور مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ دستورالعمل شرکت پست به مراکز پستی خبر داد و گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای تخفیف 40 درصدی ارسال کتاب را به ادارات کل پست استان‌ها و مناطق پستی ابلاغ کرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی افزود: در مرحله اول اجرایی کردن این تفاهم‌نامه ناشران، کتاب‌فروشان، موزعان و پخش‌کنندگان کتاب معرفی شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌توانند با تخفیف 40 درصد محموله‌های پستی خود را به سراسر کشور ارسال کنند.

حسین‌پور با اشاره به مراکز پستی که تخفیف 40 درصدی را به ناشران و کتاب‌فروشان ارایه می‌کنند،عنوان کرد: در مرحله اول این طرح، باجه‌های مرکزی استان، اداره مرکزی پست شهرستان، مراکز مناطق تهران و دفتر پستی شهید یوسفیان به عنوان دفاتر منتخب جهت اجرای این طرح معرفی شده‌اند. همچنین در صورت استقبال ناشران، موزعان و کتاب‌فروشان تعداد این شعب ارایه دهنده این سرویس در مراکز پستی افزایش پیدا خواهد کرد.

مشاور معاون امور فرهنگی با اشاره به تسهیلات ارایه شده از سوی شرکت پست گفت: همچنین ناشران می‌توانند با انعقاد قرارداد و اریه تضامین لازم به دفاتر پستی مذکور ضمن استفاده از تخفیف 40 درصدی ارسال کتاب، هزینه‌های پستی خود را بدون محاسبه آبونمان به صورت ماهانه پرداخت کنند.

وی با اشاره به مدت این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه از تاریخ 1 مرداد 1394 در باجه‌های پستی به اجرا درآمده است و تا مرداد ماه 1397 اعتبار خواهد داشت. همچنین اطلاعات ناشران هر سه ماه یکبار از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روز رسانی خواهد شد و در اختیار شرکت پست قرار خواهد گرفت.

منتشر شده توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد