رسته‌های صنفی، رشته‌های دانشگاهی می‌شوند


خسرو ابراهیمی، مسئول آموزش اتاق اصناف تهران از تبدیل برخی رسته‌های صنفی به رشته ‎های دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از اتاق اصناف تهران، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با اعلام این خبر به جزییات و نحوه تبدیل رسته‌های صنفی به رشته‌های دانشگاه اشار کرده، گفت: به دنبال امضای تفا‌هم‌نامه با دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور کارگروه ویژه مصادیق رشته‌های مورد نیاز اصناف تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در این کارگروه مقرر شده تا تمام اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور رشته‌های مورد نیاز رسته‌های صنفی را اعلام کنند تا بر مبنای آن، بررسی‌های کارشناسی انجام شده و سپس رسته‌های صنفی تبدیل به رشته‌های دانشگاهی شوند.

استاد دانشگاه علمی و کاربردی تصریح کرد: برای تأمین اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف سراسر کشور تدابیر خاصی اندیشیده شده است.

وی گفت: آموزش، رکن اساسی توسعه نیروی انسانی و نیروی انسانی نیز بهترین و بزرگترین سرمایه‌گذاری است به همین دلیل اتاق اصناف دردوره جدید مدیریتی به امر مهم آموزش بسیار اهمیت داده و سرمایه‌گذاری کلانی در این بخش خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران از تمامی روسای اتحادیه‌های صنفی تهران و ایران که خواستار تشکیل دانشگاه‌های علمی کاربردی هستند درخواست کرد هر چه سریع‌تر به صورت مکتوب، رسته‌ها و رشته‌های مورد نیاز خود را به اتاق اصناف تهران ارسال دارند.

منتشر شده توسط اتاق اصناف تهران در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد