آموزه‌هایی از انتخابات اتحادیه چاپخانه داران تهران


بالاخره انتخابات هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران پس از کش و قوس‌های فراوان به پایان رسید و با انتخاب پنج تن از کاندیداهای معرفی‌شده، پرونده این فعالیت صنفی نیز بسته شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از آژانس خبری طرح و چاپ، اما در این انتخابات و بویژه نتیجه آن درس های مهمی نهفته است که از نظر اهل خبردور نخواهد ماند. ابتدا اینکه برخلاف تصور عده‌ای که دوست می‌داشتند فضای انتخابات را ملتهب نموده با ترفندهای گوناگون موضوع انتخابات را به حاشیه بکشانند، این فرآیند صنفی با درایت و مدیریتی قابل تحسین، به شکل مطلوبی برگزار شد، اما از طرفی دیگر حجم شرکت‌کنندگان در این فعالیت صنفی نشان از خستگی و سرخوردگی صنفی تعداد قابل توجهی از واجدین شرایط از تحرکات کوتاه‌بینانه برخی تازه بدوران رسیده‌ها بود. در این میان بی‌اعتنایی قاطبۀ شرکت‌کنندگان در انتخابات نسبت به فضاسازی‌های رسانه‌ای و بویژه فعل و انفعالات عبث در فضای مجازی بود و بدون شک نشان‌ دهندۀ هوش و فراست فعالان عرصه چاپ است که هیچگاه خود را اسیر بازی های کودکانه صنفی نکرده‌اند.

بدون تردید ترکیب انتخاب‌ شده برای هیات مدیره جدید اتحادیه نیز گویای این واقعیت است که دوران انتخاب‌های کورکورانه و به اصطلاح لیستی !! گذشته است و رای‌دهندگان باتوجه به ویژگی‌های افراد است که آنها را انتخاب می‌کنند، نه حامیان و سرلیست‌ها!

 بهر تقدیر، این انتخابات نیز به پایان رسید و فارغ از نتیجۀ آن درس های فراوانی را برای اهالی شریف چاپ به همراه داشت، بی‌اعتنایی به فضاسازی‌های رسانه‌ای، توجه به قابلیت‌های درونی افراد و وارد نشدن در بازی‌های کودکانۀ  صنفی را می‌توان از مهمترین دستاوردهای این فعالیت صنفی دانست.

 بنظر می‌رسد هم‌اکنون و روزهای پیش‌رو زمان پاسخ دادن هیات مدیره منتخب به اعتماد اهالی چاپ است. بدون شک همۀ آنانی که روز بیستم خرداد پای صندوق رای حاضر شدند، حالا منتظرند تا ببینند چگونه می‌توانند پاسخ اعتماد خویش را با عملکرد صادقانه و مدبرانۀ هیات مدیره جدید دریافت کنند.

منتشر شده توسط طرح و چاپ در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد