مسعود ادیمی:
راهکار قانونی تنها مسیر دستیابی به حقوق چاپخانه‌داران است


مسعود ادیمی، پیشسکسوت صنعت چاپ گفت: اتحادیه باید حافظ منافع چاپخانه‌داران باشد و با پیگیری‌های حقوقی این صنف را به حق خود برساند.

مسعود ادیمی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان مرکزی به اخبار چاپ گفت: اتحادیه چاپخانه‌داران باید حافظ حقوق این صنف باشد و به همین منظور باید فعالت خود را گسترش دهد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که اتحادیه چاپخانه‌داران تهران به ویژه در مساله تداخل صنفی دارند، باید تلاش کرد تا با راهکارهای قانونی این مساله را حل کنند. اگر مجلس قانونی در این زمینه تصویب کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آن را اجرایی کند و کسی نمی‌تواند فرای قوانین عمل کند. به هر حال نیاز به پیگیری‌های قضایی و قانونی دارد که از سوی وکلا و حقوقدانان باید انجام شود.

این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران اظهار کرد: در این انتخابات طیف‌های مختلف حضور داشتند و انتخاب افراد با دیدگاه‌های متفاوت صورت گرفته، اما باید این افراد که در هیات مدیره اتحادیه قرار گرفته‌اند، تفاهم داشته باشند و یکدیگر را بپذیرند، اختلاف‌ها را کنار بگذارند و با نقطه نظر مشترک پیش بروند تا بتوانند مسائل و مشکلات این حوزه را حل کنند.

ادیمی با اشاره به اینکه تهران دارای مرکزیت است، گفت: بازخورد و نتیجه آنچه در تهران تصویب شود به دیگر استان‌ها نیز می‌رسد، پس چنانچه کوتاهی در زمینه اعمال قوانین صورت بگیرد، ممکن است این مسائل به دیگر استان‌ها نیز منتقل شود. بنابراین اتحادیه چاپخانه‌داران باید برش و قدرت داشته باشد. به طور مثال اگر گفته شود وسایل پیش از چاپ نباید در چاپخانه باشد، اگر چاپخانه برای مصارف خودش آن وسایل را استفاده کند، مشکلی ندارد اما اگر کاری فرای کار خودش را انجام دهد، قابل اعتراض خواهد بود اما متاسفانه به این جوانب موضوع بی‌توجهی می‌شود.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان مرکزی در پایان سخنانش با بیان اینکه در ماه‌های اخیر و به ویژه روزهای پیش از انتخابات در شبکه‌های موبایلی بحث‌ها و تخریب‌های بسیاری نسبت به کاندیداها ایجاد شد، اظهار کرد: حرف‌های بی‌اساسی از سوی عده‌ای علیه افراد شناخته شده و کارآزموده منتشر می‌شد که حاشیه‌سازی‌های بسیاری را به همراه داشت و باید تبریک بگویم که بدون توجه به این مسائل، اعضای اتحادیه کار خود را انجام دادند و هیچ جوابی به آنها داده نشد. سکوت نسبت به چنین مسائلی بهترین برخورد است و از درگیری‌های بیهوده جلوگیری می‌کند.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد