پورمند: هیچ‌ چاپخانه‌ای بسته نخواهد شد/ اعتمادمظاهری: محوریت نمایشگاه چاپ با اتحادیه چاپخانه‌داران است


رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: جریان رقیب از عنوان ائتلاف برای خود استفاده کرده است، ائتلاف باید با بدنه صنعت چاپخانه‌داران باشد و ائتلاف با افراد متخاصم کار درستی نیست.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری گروه اتحاد 94 با موضوع انتخابات هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران پیش از ظهر امروز در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

 در این نشست، بهمن پورمند رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران، احمدرضا اعتماد مظاهری رئیس تعاونی چاپخانه‌داران و جمعی از اهالی اتحادیه چاپخانه‌داران و گروه اتحاد 94 حضور داشتند.


*هیچ‌ چاپخانه‌ای بسته نخواهد شد

بهمن پورمند در این نشست گفت: به منظور کارایی و توانمندی در انتخابات اتحادیه، این گروه را تشکیل دادیم و در نظر داریم تا در این نشست برنامه‌های خود را اعلام کنیم.

 وی در بخش دیگری از این نشست گفت: در مورد قیمت‌گذاری‌ها ما شاهد قیمت‌گذاری مناسبی بودیم ولی مشکل این است که کسی به آن عمل نمی‌کند و پایبند نیست، تعرفه سال جدید در نظر است که وضع شود ولی برای عملی شدن این تعرفه باید افراد نسبت به آن توجیه شوند.

رئیس اتحادیه در ادامه گفت: یک بار پیش آقای فاضلی برای نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی رفتیم، بعد از آن برخی آقایان لیتوگراف شروع کردند به راه‌انداختن بحث تداخل که این مسئله ناشی از چراغ سبز اتاق اصناف بود.

 او اضافه کرد: من با آنها راه آمدم ولی آنها پیوسته اتحادیه را اذیت کردند و این ناشی از خودخواهی یک نفر بود که ما را به خاطر صحبت کردن با یک نفر دیگر اذیت می‌کرد. آنها برای اینکه ما را زیر سوال ببرند بحث تداخل صنوف را مطرح کردند که خب شاهد بودیم دیروز نامه این عدم تداخل از سوی ارشاد صادر شد که فعلاً این مسئله را تعطیل کرد و امیدواریم که این تعطیلی همیشگی شود.

 پورمند در مورد نامه ارشاد در ارتباط با عدم تداخل یادآور شد و گفت: البته باید یادآور شوم که هیچ چاپخانه‌ای بسته نشده و من قول می‌دهم که هیچ چاپخانه‌ای بسته نخواهد شد و اینها بیشتر شعار است و نامه‌ای که دیروز صادر شده اجرایی و اثربخش خواهد بود.

 

*ائتلاف باید با بدنه صنعت چاپخانه‌داران باشد

احمدرضا اعتمادمظاهری رئیس تعاونی اتحادیه چاپخانه‌داران در این نشست گفت: هدف از تشکیل این جلسه معرفی گروه اتحاد 94 بوده است، این گروه با تکیه بر تحصیلات و تجربیات چاپخانه‌داران دور هم جمع شده تا بتوانیم در مسیر بهبود وضعیت اتحادیه حرکت کنیم.

وی افزود: ما 16 سال تجربه اداره اتحادیه را در این گروه داریم و تیمی تشکیل داده‌ایم که از نظر تحصیلات آکادمیک و همچنین تخصص حرفه‌ای، یک گروه سرآمد است همچنین در حوزه امور مالیاتی و حقوقی نیز از افراد خبره‌ای بهره می‌بریم.

 رئیس تعاونی اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: علت انتخاب اتحاد 94 برای این گروه این است که ما از تمام افراد و متخصصین حوزه چاپ دعوت کردیم تا در این گروه همراه ما باشد تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم، این در حالی است که جریان رقیب از عنوان ائتلاف برای خود استفاده کرده است ولی در بدو امر این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که ائتلاف با چه کسی؟

 او اضافه کرد: از صنف لیتوگراف و صحاف ما آسیب‌های بسیاری دیده‌ایم و سعی کردند ضربه‌هایی به ما بزنند البته روی سخن من با همه اعضای این صنف نیست بلکه منظور آنهایی است که با زور قدرت سیاسی اقدام به سوء استفاده کرده تا به اهداف خود برسند و در این بین اندک افرادی نیز وجود دارند که با این تفکرات همراه شده‌اند. ائتلاف باید با بدنه صنعت چاپخانه‌داران باشد و ائتلاف با افراد متخاصم کار درستی نیست.

 اعتماد مظاهری در بخش دیگری از این نشست گفت: برنامه‌های ما به صورت خلاصه در بروشورهای تبلیغاتیمان ذکر شده است که برای نمونه می‌توان دفاع از کیان اتحادیه چاپخانه‌داران و همچنین حمایت از تمامیت استقلال آنها را با توجه به ظرفیت‌های اتحادیه عنوان کرد، باید با توجه به مشکلات، برنامه‌ریزی‌ کرد تا آنها مرتفع شوند و اهداف گروه 94 مرتفع کردن آنها است.

 این فعال حوزه چاپ گفت: تامین اجتماعی، مالیات، کار و ... از جمله برنامه‌های این گروه است؛ برگزاری کلاس‌های فنی، حقوق کار و آموزش‌هایی از این دست با حضور کارشناسان پیش از این صورت گرفته و برای دوره‌های آتی نیز مد نظر است، ظرفیت گروه 94 بالاتر از ظرفیت‌های دوره های پیش است که اگر این گروه به صورت خالص وارد شود ما برای هرکدام از اعضاء برنامه خاصی داریم.

 وی در ادامه گفت: استفاده از فرزندان چاپ و نیروهای جوان یکی دیگر از برنامه‌های ما است زیرا این افراد علاوه بر تحصیلات آکادمیک، از انرژی بالایی نیز سود می‌برند. مدیریت اتحادیه چاپخانه‌داران در نظر دارد به سمت یک مدیریت نوین حرکت کند و تعامل و پیگیری با دستگاه‌های مرتبط از جمله اهداف ما است.

 مظاهری در بخشی از این نشست گفت: اگر واحدی پلمپ شده حتماً بدون مجوز بوده و ما خودمان نیز فعالیت بدون مجوز را پلمپ خواهیم کرد و این تنها یک موج و شعار است، نامه‌ای که دیروز از سوی ارشاد صادر شده، اجرایی است و مصوبه هیات وزیران به مجلس رفته و حکم قانون را دارد و این نامه با توجه به این قانون صادر شده است.

 

*محوریت نمایشگاه چاپ متعلق به اتحادیه چاپخانه‌داران است

 او در پایان سخنانش گفت: عقل سلیم در اقتصاد به کاهش قیمت تمام شده حکم می‌کند و اینکه چاپ، لیتوگرافی و صحافی را جدا کنیم با آن عقل سلیم همخوانی ندارد؛ چرا ما نمی‌توانیم با جنس چینی مقابله کنیم؟ چون قیمت تمام شده ما بالا است و برخی با جداکردن لیتوگرافی و چاپ می‌خواهند ما را به عقب برگردانند، محوریت نمایشگاه چاپ متعلق به اتحادیه چاپخانه‌داران است و این را با صدای بلند اعلام می‌کنم.

 

*دست از شعارهای عجیب و غریب دادن برداریم

 حمید غفاری در بخش دیگری از این نشست گفت: در صنعت چاپ، چیزی تحت عنوان حزب نداریم، تنها همین گروه‌ها هستند که در صنف فعالیت می‌کنند و در مقطع انتخابات با توجه به فعالیت‌های آنها کاندید هیات مدیره اتحادیه می‌شوند، با توجه به رسم غلطی که در کشور وجود دارد و در ایام انتخابات احزاب جلو می آیند و خود را معرفی می‌کنند در حوزه چاپ نیز به همین نحو است و گروه‌ها فقط در زمان انتخابات پا پیش می‌گذارند ولی بعد از آن دیگر خبری از آنها نمی‌شود در حالیکه بهتر است این افراد در سایر اوقات در کنار هیأت مدیره انتخاب شده حضور داشته باشند.

 وی افزود: دست از شعارهای عجیب و غریب دادن، در مورد اتحادیه باید برداشته شود زیرا زمینه برخی از آنها در اتحادیه وجود ندارد پس بهتر است به گونه‌ای شعار داده شود که موقعیت چاپخانه داران بهتر شود و منظور ما از اتحاد در این گروه فقط 5 نفر اعضای هیأت مدیره نیستند بلکه تمام اعضای صنف مد نظر ما است.

 غفاری در ادامه گفت: تعیین تعرفه یکی از اموراتی است که باید هرسال صورت گیرد حال می‌خواهد اجرایی باشد یا نباشد، با توجه به اینکه افزایش قیمت در همه صنوف وجود دارد این مسئله در این صنف نیز باید رعایت شود و کاری به چند چاپخانه که این مسئله را رعایت نمی‌کنند نداریم. البته باید یادآور شوم افزایش قیمت چاپ تاثیری آنچنانی در قیمت کتاب ندارد چون تفاوت آن 500 تا 1000 تومان است و آنچنان محسوس نیست و این مسئله ناشی از جنگ روانی است که برخی برای سود بردن درست می‌کنند.

 

*امر برای لیتوگرافان مشتبه شده است

 این عضو گروه اتحاد 94 گفت: یک قانون یا از طریق مجلس مطرح می‌شود و به تصویب می‌رسد و یا اینکه وزارتخانه‌ها آن را در قالب مصوبه هیات دولت به مجلس پیشنهاد می‌دهند، پس سیر قانونی تصویب یک قانون از مسیر مجلس است، آئین نامه تاسیس نیز متن قانون تصویب شده از مجلس است و برای اصلاح آن نیز مجلس باید ورود کند و استعلامی که دیروز از طرف ارشاد در رابطه با بحث تداخل صادر شد به منظور تصریح آئین‌نامه بود، بحث تداخل زمانی مطرح می‌شود که در کنار شغل اول، شغل دوم شکل گیرد، اما اکنون بحث لیتوگرافی شغل دوم محسوب نمی‌شود زیرا بخشی از صنعت چاپ به حساب می‌آید و لیتوگرافی قبل و بعد از چاپ جزو چاپ است ولی حالا مطرح کردن بحث تداخل بیشتر به منظور جوسازی بوده و به نوعی امر برای لیتوگرافان مشتبه شده بود.

 سید مجتبی هاشمی که در این گروه عضو است گفت: یکی از ضربه‌هایی که این ائتلاف می‌زند این است که یکی از این افراد با شکستن قیمت‌ها می‌خواهد برای خودش تبلیغات کند در حالیکه این شکستن قیمت‌ها به بدنه صنف چاپخانه‌داران ضربه می‌زند یا فرد دیگر وجود دارد که خود را کارشناس تامین اجتماعی معرفی می‌کند و به جای کمک به صنف، کارگران را علیه صنف و کارفرمایان می‌شوراند.

 

*هیات مدیره اتحادیه می‌خواهد از تمام ظرفیت‌های چاپ استفاده کند

 ایرج استاد علینقی در بخشی از این نشست گفت: نگاه جدید و نو به چاپ از اهداف این گروه است و ما سعی داریم از جوانان در این حوزه استفاده کنیم، هیأت مدیره اتحادیه هیأت حاکمه نیست بلکه هیأت مجریه است و می‌خواهد تمام ظرفیت‌های چاپ را در کنار خود داشته باشد.


منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد