خسروی خبر داد:
نمایش ۱۱ نسخه خطی قرآن در نمایشگاه قرآن کتابخانه ملی


معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: ۱۱ نسخه خطی قرآن در نمایشگاه قرآن کتابخانه ملی در ایام ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ فریبرز خسروی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی  با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در کتابخانه ملی گفت: این نمایشگاه با مشارکت اداره کل کتاب‌های خطی و نادر سازمان در ایام ماه مبارک رمضان در محل کتابخانه ملی برپا خواهد شد و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی با اشاره به تعداد نسخ خطی ارائه شده در نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه 11 نسخه خطی قرآن و 3 نسخه صحیفه سجادیه با فرمت فوم برد به نمایش گذاشته می‌شود که عمده ویژگی آثار منتخب، نفاست از حیث وجود تزئینات نسخه است.

خسروی در ادامه گفت: بخشی از کتاب‌های خطی و منحصر به فرد، مربوط به نسخ‌های موجود در گنجینه است که شامل قرآن‌هایی است که هر یک از آنها نمونه بی‌نظیری از نظر خط، تذهیب، جلدسازی و... به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اوقات روز، میزان مراجعه به کتابخانه ملی بالاست؛ از این رو امسال نسخ را از کتابخانه ملی خارج نکردیم و به همین دلیل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور نداریم و نمایشگاه قرآن که در محل کتابخانه دایر است، حضور پررنگ‌تری خواهیم داشت.

گفتنی است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حدود دو هزار نسخه خطی قرآن را نگهداری می‌کند که هر یک از این نسخ به دلیل ویژگی‌های خاص آنها حائز اهمیت و مورد علاقه و توجه پژوهشگران و محققان هستند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۷ تير