رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا:
آهن‌فروش‌ها و دندانپزشک‌ها هم کاغذ وارد می‌کنند!


رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران گفت: کسانی وارد حوزه واردات کاغذ شده‌اند که سررشته‌ای در این کار ندارند. الان آهن‌فروش‌ها و دندانپزشک‌ها و حتی بانک‌ها هم اقدام به واردات کاغذ می‌کنند و متاسفانه خیلی از این افراد حتی نام کاغذها را هم نمی‌دانند!



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از مهر سیدحسین میرباقری رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران درباره وضعیت این بازار و دلایل اُفت قیمت برخی انواع کاغذ و مقوا در هفته‌های اخیر، گفت: در حال حاضر وضعیت بازار کاغذ برای خریداران بسیار مناسب است و حتی برخی اقلام کاغذ و مقوای گلاسه از جمله گلاسه هانسول زیر قیمت واردات عرضه می‌شود.

وی افزود: علت این وضعیت می‌تواند این مسئله باشد که عرضه زیاد و تقاضا کم است و به نظر می‌رسد واردات در ماه‌های گذشته بیشتر از میزان تقاضا بوده است. ما امیدواریم با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانیم میزان واردات و مصرف کاغذ را به صورت دقیق در یک بازه زمانی مشخص اعلام کنیم.

میرباقری درباره احتمال بروز مشکلات جدی برای واردکنندگان کاغذ با ادامه روند نزولی قیمت‌ها، گفت: یکی از دلایل بروز مشکلات اخیر این است که کسانی وارد حوزه واردات کاغذ شده‌اند که سررشته در این کار ندارند. الان حتی آهن‌فروش‌ها و دندانپزشکان و یا حتی بانک‌ها هم اقدام به واردات کاغذ می‌کنند و متاسفانه خیلی از این افراد حتی نام کاغذها را هم نمی‌دانند!

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای متولی در واردات و عرضه و مصرف کاغذ با این اتحادیه، گذشت زمان اندک از شروع فعالیت هیئت مدیره جدید آن را یادآور شد و ادامه داد: ما نمی‌توانیم دوروزه همه مشکلات را حل کنیم ولی تلاش می‌کنیم با اخذ اطلاعات مفید از نهادهای متولی دیگر، آنها را در اختیار همه جامعه قرار دهیم.

وی گفت: ما به عنوان اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران، تنها با کسانی مجوز فعالیت برای واردات کاغذ می‌دهیم که تخصص انجام این کار را دارد. اما این تنها بخشی از کار است، ما باید بدانیم در چه مقطعی از سال، کشور نیازمند چه نوع کاغذی است؟ چیزی که تا به حال وجود نداشته است.

میرباقری با بیان اینکه 90 درصد کاغ مصرفی کشور وارداتی است، بر لزوم ساماندهی واردکنندگان کاغذ و حمایت از آنها به شیوه‌های مختلف در دوره فعالیت هیئت مدیره جدید اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران تاکید کرد و در پایان از راه‌اندازی سایت این اتحادیه در آینده نزدیک با هدف انسجام در اطلاع‌رسانی در حوزه واردات و مصرف کاغذ در تهران خبر داد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ خرداد