صف طولانی انتظار چاپ کتاب باعث دلسردی و کاهش انگیزه نویسندگان شده است


یک نویسنده گفت: صف طولانی انتظار چاپ و انتشار کتاب توسط ناشران، باعث دلسردی و کاهش انگیزه در نویسنده برای خلق اثر جدید شده است.



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس محمدرضا رمضانی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره رمان «صندلی برای یک نفر و نصفی»، عنوان کرد: این کتاب همچنان در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اینکه برای چاپ و انتشار به تصویب رسیده بود، منتشر نشده است.

وی اضافه کرد: کتاب «روزهای تولد» در انتشارات همشهری و کتاب «نفت می‌سوزد آتش می‌سوزاند» در انتشارات انجمن قلم همانند اثر فوق، از گذشته در انتشارات مربوطه در صف انتظار چاپ قرار دارند که به دلیل تغییر مدیریتی هنوز منتشر نشده‌اند.

رمضانی ادامه داد: متأسفانه یک رکودی در کارها یا همان چاپ و انتشار آثار نویسندگان مشاهده می‌شود که همین امر باعث دلسردی نویسنده می‌شود به گونه‌ای که انگیزه نویسنده کاهش می‌یابد چراکه آنها زمان زیادی را برای چاپ آثارش تحمل می کنند که همین امر باعث دلسردی در نویسنده شده و کمتر می‌توانند به نگارش اثر جدید بپردازند.

بر اساس این گزارش، تاکنون از محمدرضا رمضانی آثاری نظیر مجموعه داستان «پدرم خنده را به خانه می‌‌‌‌آورد»، رمان «مردی با چوب‌هایی زیر بغل»، مجموعه داستان «ماجراهای شیرین از زندگی شیرین یک فرماندار»، «کلاغ‌ها مهربان هستند، مهربان و تنها» و «رمان «باغبان، ژنرال و عطر گل سرخ» منتشر و روانه بازار نشر شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ خرداد