مدیر نشر پیام عدالت:
پرداخت وام‌های کم‌بهره، راهکاری برای رونق دادن به صنعت چاپ قرآن


مجید هادی با بیان اینکه برتری ناشران خارجی نسبت به ناشران ایرانی در ماشین‌آلات روزآمد است، عنوان کرد: نیاز به حمایت دولت برای واردات ماشین‌آلات چاپ به خوبی حس می‌شود؛ از این رو با وام‌های کم‌بهره و بلندمدت می‌توان به این حوزه رونق بخشید.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایکنا مجید هادی، مدیر انتشارت پیام عدالت ، به بررسی موضوع گرانی کاغذ پرداخت و اظهار کرد: تولید آثار نفیس راه نجاتی برای ناشران قرآنی در اوضاع نابسامان بازار است، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که در میان ناشران قرآنی، تعداد انگشت‌شماری توانایی تولید قرآن‌های نفیس را دارند و از همین میان نیز تعداد کمتری حاضر هستند این ریسک را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه کارهای نفیس از لحاظ بار مالی برای ناشر مناسب‌تر هستند، اما از دست هر ناشری این کار بر نمی‌آید، ادامه داد: در عین حال که چاپ آثار نفیس سرمایه‌ زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، اما نسبت بازده آن نیز بیشتر است؛ البته این اقدام، میزان خروجی ناشران را نیز به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.

مدیر انتشارت پیام عدالت همچنین از همکاری این مؤسسه با فعالان نشر در کشور ترکیه خبر داد و گفت: کار چاپ در این کشور به دلیل ماشین‌آلاتی که در اختیار دارند از ما بهتر است، اما در صحافی نمی‌توانند مثل ما کار کنند؛ چراکه قیمت‌ها در ایران پائین‌تر است و اساتید نیز حرفه‌ای‌تر هستند.

هادی بر ضرورت ایجاد روابط با ناشران خارجی تأکید کرد و افزود: بر همین اساس قرار بر این شده تا کار چاپ را همکاران ترکیه‌ای انجام دهد و طرف قرارداد ایرانی نیز امور مربوط به صحافی را برعهده بگیرد. با همین قرارداد سالیانه نزدیک به 4 هزار جلد قرآن به ترکیه صادر می‌شود.

مدیر انتشارات پیام عدالت با بیان اینکه قطعاًً با ورود ماشین‌آلات مدرن به این عرصه می‌توانیم در تولید و صادرات خودکفا شویم، عنوان کرد: نیاز به حمایت دولت برای واردات ماشین‌آلات چاپ به خوبی حس می‌شود. قیمت این ماشین‌آلات به قدری بالا است که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد. پرداخت وام‌های کم‌بهره و بلندمدت راهکاری است که می‌توان برای این موضوع در نظر گرفت تا آنها که به حوزه چاپ قرآن علاقه دارند، به این حوزه وارد شوند و در این عرصه رونق ایجاد کنند.
منتشر شده توسط ایکنا در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ فروردين