علی مغانی
تعرفه های مواد اولیه صنعت چاپ اصلاح گردند


نشست صبحانه مسئولان اتاق بازرگانی تهران در حالی برگزار شد که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی سوالات علی مغانی رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان پاسخ داد .

 

به گزارش اخبار چاپ ، علی مغانی رییس اتحادیه چاپ خراسان رضوی در جلسه صبحانه کار اتاق تهران دور مورد تعیین تعرفه های ورود مواد اولیه حوزه چاپ از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال نمود و عنوان داشت : وضعیت تعیین تعرفه های ورودی مواد اولیه حوزه چاپ غیر کارشناسی است و در هیچ کجای دنیا تعرفه مواد اولیه محصول چاپی از محصول چاپی وارداتی بالاتر نیست و این موضوع رقابت را با کشورهای منطقه دشوار نموده است .

وی با اشاره به تدبیر معاون فرهنگی وزیر اشاره کرد : از دکتر عباس صالحی در اعزام هیات فرهنگی ایران به افغانستان کمال تشکر را دارم و این تدبیر بزرگی در جهت استفاده از اشتراکات فرهنگی دو ملت بود . با این روش می توان روابط فرهنگی بین دو کشور را اختصاصا در حوزه چاپ و نشر ارتقا داد . ولی آیا می توان با واحدهای چاپی پاکستان و ترکیه و عربستان در بدست آوردن بازار این کشور رقابت نمود وقتی که ایشان حی با حمایت از حوزه چاپ و نشر خود به تشویق این فعالان می پردازند و تولیدکننده ایرانی بدلیل وجود تعرفه های ناهمگون توانایی صادرات محصولات فرهنگی , کتب مذهبی ، قرآن و کتب فرهنگی خود را ندارد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قول داد که با تشکیل کارگروهی در معاونت فرهنگی به بررسی این موضوع بپردازد .

صبحانه کاری اتاق بازرگانی تهران ، روز یکشنبه 11 اسفند 1392 در محل ساختمان اتاق بازرگانی تهران و با حضور فعالان حوزه چاپ , نشر و مجمع عالی واردات کاغذ و فعالان بخش خصوصی تشکیل شد که در آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاسخگویی به سوالات این فعالان پرداخت .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ پنج شنبه ۱۵ اسفند