افتخاری در واکنش به اظهارات وزیر ارشاد:
ضوابط چاپ کتاب نباید دستخوش اقدامات مقطعی و دیدگاه‌های سلیقه‌ای شود


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه " تصمیم گرفته‌ایم هیچ کتابی را به دلیل نویسنده آن رد چاپ نکنیم"، گفت: ضوابط چاپ کتاب نباید دستخوش اقدامات مقطعی و دیدگاه‌های سلیقه‌ای شود.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان لاله افتخاری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه " تصمیم گرفته‌ایم هیچ کتابی را به دلیل نویسنده آن رد چاپ نکنیم"، اظهار داشت: در مورد مساله "ممنوع القلم‌ها" باید وزیر ارشاد و دیگر مسئولان بر اساس قانون و مقررات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان مرتبط در این حوزه باید کاملا بر اساس آئین‌نامه‌ها، ضوابط و مقرراتی که لحاظ و مصوب شده حرکت کنند، ادامه داد: این که یک‌بار مسولین عنوان کنند ممیزی نیست بعد بگویند هست، باز بگویند ممیزی بعد از چاپ اثر باشد و ممیزی روی افراد باید برداشته شود قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: ضوابط چاپ کتاب نباید دستخوش اقدامات مقطعی و دیدگاه‌های سلیقه‌ای شود که هم به مؤلفین و هم به جامعه آسیب برساند.

افتخاری در پایان یادآور شد: قطعا اظهارات وزیر ارشاد در جلسات کمیسیون فرهنگی در هفته آتی بررسی خواهد شد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۳ اسفند