در سفر هیأت ناشران و چاپخانه‌داران ایران به افغانستان تصویب شد
تشکیل دبیرخانه مشترک چاپ ایران و افغانستان


رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی از تصویب تشکیل دبیرخانه مشترک چاپ ایران و افغانستان خبر داد و گفت: آموزش به کارگران چاپ افغانستان و ارائه خدمات فنی و مهندسی از مفاد تفاهم‌نامه‌ای است که بین دو کشور به تصویب رسیده است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی و رئیس کمیسیون چاپ هیأت ایرانی در افغانستان گفت:‌ روز پنجم اسفند ماه کمیسیون چاپ در کابل تشکیل شد و افرادی از کارشناسان چاپ ایران و افغانستان در این کمیسیون حضور یافته و به بررسی ظرفیت‌های چاپ در ایران و افغانستان پرداختند.
وی ادامه داد:‌ در نهایت در این کمیسیون تشکیل دبیرخانه مشترک چاپ میان ایران و افغانستان در تهران به تصویب رسید و قرار شد،‌ با بازگشت هیأت ناشران و چاپخانه‌داران ایرانی به تهران،‌ اساسنامه این دبیرخانه ظرف یک ماه تدوین و تصویب شود.
مغانی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه مشترک میان ایران و افغانستان گفت: آموزش کارگران چاپ افغانستان توسط چاپخانه‌داران ایرانی‌، ارائه خدمات فنی و مهندسی چاپ به افغانستان،‌ صدور ویزاهای طویل‌المدت برای دو طرف ایرانی و افغانستانی توسط دو کشور،‌ سهولت در حمل بارهای گمرکی دو طرف و... بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه است.
مغانی در پایان با اشاره به وضعیت صنعت چاپ در افغانستان گفت:‌ افغانستان هم‌اکنون در حوزه چاپ تک‌رنگ وضعیتی خوبی دارد،‌ البته ماشین آلات چاپ در این کشور بسیار قدیمی است، ما در تلاش هستیم بتوانیم صنعت چاپ این کشور همسایه و همزبان را از سطح چاپ تک رنگ ارتقا دهیم‌. تا کشور افغانستان نیز در حوزه چاپ به خودکفایی برسد.

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۰ اسفند