با مصوبه شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب صورت گرفت :
اجرای روش پلكانی در محاسبه اجاره بهای غرفه‌های ناشران خارجی و داخلی در نمایشگاه كتاب


با مصوبه شورای برنامه ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران ،روش پلكانی در محاسبه اجاره بهای غرفه‌های ناشران خارجی و داخلی حاضر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران اجرا می شود و مبنای پرداخت اجاره بهای غرفه‌های ناشران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب بصورت پلكانی ارزیابی و از ناشران دریافت خواهد شود.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران امروز (سه‌شنبه اول بهمن‌ماه) با حضور اعضاء در دفتر معاونت برگزار شد.

بنابراین گزارش از مباحث مطرح شده در این جلسه می‌توان به موضوع قیمت كتب خارجی، لزوم حمایت وزارتخانه‌های علوم و بهداشت از خرید كتب خارجی توسط اساتید و دانشجویان، همچنین لزوم كمك وزارت امور خارجه به ناشران خارجی متقاضی حضور در نمایشگاه جهت تسهیل در ارائه ویزا، اشاره كرد.

همچنین موضوع کمک گمرك جمهوری اسلامی ایران در ترخیص محموله‌های كتب خارجی نمایشگاه نیز مورد بحث و بررسی اعضای شورای برنامه‌ریزی قرار گرفت.

این گزارش می افزاید برابر جلسات مشتركی كه كمیته ناشران داخلی و نمایندگان تشكل‌های صنفی نشر داشتند میزان اجاره بهای غرفه در بخش ناشران داخلی نمایشگاه سال آتی به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسیده و در اوراق ثبت‌نام درج شده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران 10 الی 20 اردیبهشت ماه 1393 در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱ بهمن