فارس گزارش می دهد :
آیا انتخابات اتحادیه لیتوگرافان شفاف برگزار خواهد شد ؟


خبرگزاری فارس در گزارشی به موضوع انتخابات اتحادیه ها پرداخته است و با توجه به ابهامات در برگزاری انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ , این پرسش را مطرح کرده است که آیا سرنوشت انتخابات اتحایه لیتوگراف نیز مانند اتحایه صادرکنندگان خواهد بود و در سکوت خبری ناشی از تصمیمات هیات مدیره برگزار خواهد شد ؟


 

سرانجام انتخابات اتحادیه لیتوگرافان به کجا می‌انجامد؟

 

با توجه به اینکه انتخابات اتحادیه‌های چاپ بدون اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود، این سوال به وجود آمده که سرانجام انتخابات اتحادیه لیتوگرافان تهران به کجا خواهد انجامید آیا این انتخابات هم همانند انتخابات چندی پیش یکی از اتحادیه‌ها برگزار می‌شود؟

 اتحادیه لیتوگرافان تهران یکی از مجموعه‌های صنفی صنعت چاپ در پایتخت است که سابقه‌ای طولانی در ارائه خدمات صنفی در بخش پیش از چاپ دارد. این اتحادیه بیش از 10 رسته را تحت پوشش قرار می‌دهد و از ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برخوردار است .

 

انتخابات این اتحادیه همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان و اهالی صنعت چاپ تهران بوده و هست، به طور قطع نتایج این انتخابات می‌تواند تأثیر مستقیم و وسیعی بر پیکره صنعت چاپ کشور داشته باشد؛ همان گونه که در ادوار گذشته و دوره‌های پیشین نیز حامل این تأثیر بوده است .

 

دوره گذشته انتخابات هیأت مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران در حالی برگزار شد که تغییرات گسترده‌ای در بدنه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری این اتحادیه بر جای گذاشت. «سیدعلی مدنی» که سال‌های متمادی زمامداری اتحادیه لیتوگرافان را برعهده داشت، از این سمت کناره‌گیری کرده و هیأت مدیره با ترکیبی جدید متشکل از «حسن قاسمی»، «مجتبی مدنی»، «غلامرضا شاه‌میرزا»، «بیژن بهادری» و «احمد ابوالحسنی» با حمایت رئیس پیشین بر کرسی هیأت مدیره تکیه زدند .

 

هیأت مدیره جدید با شعار تغییر در تصمیمات هیأت مدیره، ایجاد شرایط مساعد برای فعالان پیش از چاپ و خروج از بحران و البته با حمایت «سیدعلی مدنی» مؤفق به کسب آراء اعضای خود شدند؛ اعضا در این دوره شاهد ابهامات و مسائل متعددی در هیأت مدیره اتحادیه خود بودند .

 

«حسن قاسمی» که سال‌ها به عنوان نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران فعالیت می‌کرد، در این دوره به ریاست اتحادیه رسید. رئیسی که تنها با گذشت یک سال به دلیل بیماری امکان فعالیت مستمر را از دست داد و می‌توان مدعی شد که پس از این دوره یکساله امورات اتحادیه توسط نایب رئیس وی «احمد ابوالحسنی» اداره می‌شد .

 

از سوی دیگر نزدیک به دو سال و نیم است که «مجتبی مدنی» به دلیل مهاجرت به خارج از کشور، امکان حضور در جلسات هیأت مدیره را نداشته و عملاً نقشی در تصمیمات این اتحادیه ایفا نمی‌کند. جالب آن که تنها نزدیک به شش ماه است که عضو علی‌البدل اول، «رضا انصاری» وارد این ترکیب شده و در برخی جلسات هیأت مدیره حضور دارد .

 

اواسط سال جاری بود که «احمد ابوالحسنی» اعلام کرد به دلایل فوق انتخابات اتحادیه لیتوگرافان تهران به صورت زودهنگام برگزار خواهد شد. این در حالی بود که بسیاری از فعالان پیش از چاپ انتظار این تصمیم را از مدت‌ها قبل داشتند .

 

وعده نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، برگزاری انتخابات در اوایل مهر امسال بود، انتخاباتی که هرگز برگزار نشد!! و تا زمان تنظیم این گزارش هم خبری از برگزاری آن در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است. این در حالی است که نزدیک به چهارده نفر نظیر «غلامرضا امیرزاده ایرانی»، «رضا انصاری»، «غلامرضا دیرمینا»، «پرویز یوسفی»، «بهروز معراجی»، «محمدرضا کاری»، «احمد ابوالحسنی»، «بیژن بهادری» و «امیرحسین قاسمی»، جهت حضور در ترکیب هیأت مدیره ثبت‌نام کرده و انتظار احراز صلاحیت‌ها از طرف وزارت بازرگانی و مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران هستند .

 

با این اوصاف به نظر می‌رسد در حالی که انتخابات بسیاری از اتحادیه‌های تولیدی و خدمات فنی تهران در سال جاری برگزار شده است، پاسخ احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات هیأت مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران هنوز اعلام نشده و این افراد کماکان در انتظار اعلام قطعی اسامی هستند .

 

از آنجا که انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران که در تاریخ 16 دی سال جاری با ابهامات فراوان برگزار شد، بر آن شدیم تا با ارائه گزارشی از چند و چون انتخابات اتحادیه‌ای همگن به روشن‌سازی و تنویر افکار عمومی و فعالان صنعت چاپ بپردازیم .

 

امید است انتخابات اتحادیه لیتوگرافان تهران با تکیه بر توان و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی که در صنعتگران این بخش از صنعت چاپ سراغ داریم با شکوه و حضور حداکثری اعضا برگزار شود.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۲۵ دي