محمودرضا برازش:
دانشگاه چاپ و نشر در مشهد تأسیس می‌شود


پیگیری‌های خوبی درخصوص جذب تسهیلات ارزی و ریالی سیستم بانکی کشور به منظور استقرار دستگاه‌های چاپ مدرن و با تکنولوژی‌های روز در ناوگان صنعت چاپ کشور و نیز حمایت از سازندگان ماشین‌آلات چاپ در داخل کشور انجام شده است.

به گزارش اخبار چاپ، محمودرضا برازش مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه ضمن بازدید از چاپخانه‌های شقایق، شرق، طلاکوب، پیمان نو، کیهان نو و کانون در شهر مشهد، به گفتگو با مدیران مسئول آن‌ها پرداخت. وی ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات آنان از از ایجاد مرکز جامع آموزش علمی و کاربردی چاپ و نشر و بسته‌بندی در استان خراسان رضوی به منظور توسعه آموزش‌های علمی و تخصصی در صنعت چاپ خبر داد.
برازش ضمن اذعان به ظرفیت بالا و توانمندی قابل قبول صنعت چاپ استان خراسان رضوی در کشور گفت: متأسفانه بسیاری از نیازهای واحدهای تولیدی و کشاورزی در زمینه بسته‌بندی از طریق سایر کشورها تأمین می‌شود.
مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه این اداره کل با هدف نوسازی صنعت چاپ استان خراسان خبر داده و گفت: در این زمینه پیگیری‌های خوبی درخصوص جذب تسهیلات ارزی و ریالی سیستم بانکی کشور به منظور استقرار دستگاه‌های چاپ مدرن و با تکنولوژی‌های روز در ناوگان صنعت چاپ کشور و نیز حمایت از سازندگان ماشین‌آلات چاپ در داخل کشور انجام شده است.
وی در ادامه به افتتاح کتابخانه تخصصی و آزمایشگاه فنی و چاپ و نشر در این استان اشاره کرده و افزود: بزودی کتابخانه تخصصی و آزمایشگاه فنی چاپ و نشر استان، با همکاری اداره کل چاپ و نشر و صنوف مربوطه در مشهد تأسیس و راه‌اندازی خواهند شد.
در این مراسم علی مغانی رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان خراسان رضوی، مدیرعامل تعاونی ناشران خراسان رضوی و مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران این استان وی را همراهی می‌کردند.
گفتنی است دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی چاپ و نشر استان خراسان رضوی با همکاری اتحادیه صنعت چاپ استان و تعاونی ناشران خراسان رضوی دایر خواهد شد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۴ دي