سید عباس صالحی عنوان كرد
تکریم های نمادین در حد شعار نماند


وی تقدیر های نمادین را ارزشمند برشمرد و تصریح کرد که این اقدامات نشان می دهد عالمان جامعه و طلایه داران حوزه اندیشه و اجتماع مورد احترام هستند و از این طریق به الگوسازی می پردازند؛ اما اگر تکریم های نمادین، نهادینه نشود در شعار می مانند.

 

به گزارش اخبار چاپ ، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقدیر و تکریم های نمادین در جامعه را ارزشمند دانست و گفت: اگر این مهم نهادینه نشوند، در حد شعار باقی خواهد ماند.

«سیدعباس صالحی» روز شنبه در آیین تجلیل از خادمان نشر بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتالب در اردیبهشت ماه و هفته کتاب در تکریم علامه طباطبایی در آبان ماه به عنوان دو رویداد مهم فرهنگی در عرصه کتاب و کتابخوانی نام برد.

وی با یادآوری آنکه خادمان نشر، با تلاش خود گردونه نشر را رونق بخشی می کنند، اظهار داشت: آنها در سال های اخیر با مناعت و پیگیری بار نشر را بر عهده گرفته اند و از سویی دیگر عالمان و اندیشمندان با تولید آثار خود در راستای تولید فکر بستر سازی می کنند.صالحی با اشاره به آنکه تکریم دانشمندان و عالمان به دو گونه صورت می گیرد افزود: تکریم های نمادین و تکریم هایی که در جنبه های نهادین برای گسترش دانش صورت می گیرد، همچون بزرگداشت و نکوداشت ها که بزرگان علم را به کشور معرفی می کند.

 وی تقدیر های نمادین را ارزشمند برشمرد و تصریح کرد که این اقدامات نشان می دهد عالمان جامعه و طلایه داران حوزه اندیشه و اجتماع مورد احترام هستند و از این طریق به الگوسازی می پردازند؛ اما اگر تکریم های نمادین، نهادینه نشود در شعار می مانند.

صالحی افزود: کرامت عالم به این است که فرصت بروز و ظهور مطالب علمی را بیایبد و احساس نکند منعی در مقابل او قرار دارد.

 وی به تعابیری که در ادبیات دینی به کار رفته، مبنی براینکه مسوولان به دیدار اندیشمندان می روند، افزود: اینها بهترین مدیران هستند، زیرا دیدار عالمان بخشی از تکریم اندیشمندان است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: اعتقاد به دانش و دانش محوری در سلسله مراتب نظام اجتماعی نکته دیگری است که کرامت علم و دانش را نشان می دهد.

 وی احترام به سلایق و نگرش ها در حوزه فکری عالمان را بخش دیگری از کرامات نهادین دانست و افزود: باید امید داشت تا شان تمام عالمان در امر کرامت آنها حفظ شود و سلیقه های خاص مجال بروز داشته باشند.

صالحی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران که برمدار ولایت، حکمت و دانش شکل گرفته بتواند مسیر کرامات نمادین به طرف کرامات نهادین سوق دهد و در دولت جدید، صفحه نویی برای این حرکت باز شود.

 آیین تقدیر از خادمان علمی و نشر کشور هم زمان با اولین روز از هفته کتاب با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از مسوولان فرهنگی ،سفرا و اهالی قلم در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.در این جلسه رضا رضایی عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و غلامرضا شجاع مدیر عامل تعاونی چاپخانه داران تهران نیز حضور داشتند . 


 



منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۷ آبان