مدیرکل دفتر امور چاپ:
من برکنار نشده‌ام


هفته گذشته جمعی از فعالان صنعت چاپ از جمله مسئولان اتحادیه‌های صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، اتحادیه لیتوگرافان تهران، اتحادیه صحافان تهران، انجمن فرهنگی پیشکسوتان صنعت چاپ و همچنین مجمع امور صنفی تهران با تقدیم لوح‌های یادبود و هدایایی از احمد علمشاهی در دوران البته اندک مسئولیتش در دفتر امور چاپ قدردانی کردند که این مسئله در قوت گرفتن شایعه رفتن او از این مسئولیت تاثیر داشته است.


احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، با تاکید بر اینکه ماندن او در این مسئولیت بستگی به نظر معاون امور فرهنگی دارد، شایعه برکناری خود را رد کرد. محمودرضا برازش هم که در برخی پیامک‌ها از او به عنوان فرد جایگزین علمشاهی یاد شده است، درباره شایعه ابلاغ حکم مدیریت دفتر امور چاپ به خود، با اشاره به مسئولیتش در انتشارات آستان قدس رضوی، گفت: اگر این حکم به من ابلاغ شده بود، من الان مشهد چه کار می‌کردم؟!

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ درباره زمزمه‌هایی که این روزها پیرامون برکناری او از این مسئولیت در راهروهای وزارت ارشاد شنیده می‌شود و پیامک‌هایی که با همین مضمون میان برخی فعالان عرصه چاپ رد و بدل می‌شود، گفت: من در مسئولیت خودم حضور دارم و اگر خبری باشد، باید از آقای صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) بپرسید. طبیعتاً ماندن یا رفتن بنده، بستگی به نظر ایشان دارد ولی نه ایشان نه هیچ کس دیگری از معاونت فرهنگی صحبتی درباره جابجایی در این حوزه با من نکرده است.

وی افزود: دیشب هم چند خبرنگار در این باره به من زنگ زدند و خودم هم شنیدم که چنین پیامک‌هایی رد و بدل شده است. فکر می‌کنم این کار توسط عده‌ای از افراد انجام می‌شود که به دنبال نوعی فضاسازی و زمینه چینی برای چنین اتفاقی هستند. به هر حال من در حال انجام کارهای حوزه دفتر امور چاپ هستم و مطلقاً هم صحبتی با هم درباره رفتن، نشده است.

در همین حال هفته گذشته جمعی از فعالان صنعت چاپ از جمله مسئولان اتحادیه‌های صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، اتحادیه لیتوگرافان تهران، اتحادیه صحافان تهران، انجمن فرهنگی پیشکسوتان صنعت چاپ و همچنین مجمع امور صنفی تهران با تقدیم لوح‌های یادبود و هدایایی از احمد علمشاهی در دوران البته اندک مسئولیتش در دفتر امور چاپ قدردانی کردند که این مسئله در قوت گرفتن شایعه رفتن او از این مسئولیت تاثیر داشته است.

علمشاهی در این باره هم گفت: من از قبل از این تقدیر مطلع نبودم و الان هم نمی‌دانم با چه هدفی انجام شد و لذا بهتر است این موضوع را از دوستانی که زحمت کشیده بودند، بپرسید چون این تصمیم آنها بوده است و من هیچ تصمیم خاصی نگرفته‌ام. من خودم به این برنامه راضی نبودم و به دوستان هم گفتم که اگر امکان دارد این کار را نکنند که گفتند برنامه‌ریزی کرده‌اند و نمی‌شود آن را لغو کنند.

همچنین محمودرضا برازش که در پیامک‌های مذکور از او به عنوان فرد جایگزین علمشاهی در مدیریت دفتر امور چاپ یاد شده بود، با اشاره به مسئولیت خود در انتشارات آستان قدس رضوی، درباره این شایعه به خبرنگار مهر گفت: نمی‌دانم اخباری که جلو جلو منتشر می‌شوند، چقدر واقعیت دارند و این را هم نمی‌دانم که این اخبار چه بازتابی دارند، فقط می‌دانم که الان به عنوان یک خادم امام رضا (ع) در خدمت همه دوستان هستم!

برازش به این سوال که آیا حکم مدیریت دفتر امور چاپ به شما ابلاغ شده است؟، اینگونه پاسخ داد: اگر این حکم به من ابلاغ شده بود، من الان مشهد چه کار می‌کردم؟! از این حرف‌ها زیاد است ولی روی خط شایعه نمی‌شود راه رفت.

منتشر شده توسط خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۸ آبان