معاون آموزشی دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات نائب رئیس اتحادیه لیتوگرافان:
دانشگاه تهران به هیچوجه مدرک معادل صادر نمی‌کند


در پی اظهارات اخیر نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران که طی روزهای گذشته با برخی از خبرگزاری‌ها، مبنی بر اعطای درجه مدرک معادل و برگزاری دوره‌های آموزشی در اتحادیه لیتوگرافان و ارائه مدارکی از طرف دانشگاه تهران، مطرح شده بود، قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران این اظهارات تکذیب و به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر، سیدمهدی قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره صحت و سُقم خبر صدور مدرک معادل در سطح تحصیلات تکمیلی از سوی این دانشگاه برای پذیرفته شدگان در دوره‌های آموزشی که از سوی اتحادیه لیتوگرافان تهران برگزار می‌شود، گفت: ایجاد شرکت‌های دانشگاهی فعلاً متوقف شده است. این روال در برگزاری دوره‌های آموزشی به هیچ وجه وجود ندارد. حتی آموزش‌های آزاد نیز برگزار خواهد شد. دانشگاه تهران به لحاظ قانونی نمی‌تواند دوره‌های آموزشی را که شرکت خاصی با هر عنوانی برگزار کرده است، تائید کند.

وی تصریح کرد: ممکن است که صنایع خاصی دوره شخصی را بر اساس نیازها درخواست کنند. در این دوره‌ها نیز دانشکده‌های مربوطه طرح درسی را تدوین می‌کنند و در شورای برنامه‌ریزی و گسترش وزارت علوم، مصوب می‌شود و دوره‌ها برگزار می‌شوند. از سوی دیگر دانشگاه تهران بنا ندارد وارد آموزش‌های حرفه‌ای شود و این امر به هیچ وجه صحت ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا برون سپاری در زمینه تدوین سیلابس‌ها و طرح درس‌ها و سیاست‌های دانشگاه تهران انجام می‌شود یا خیر؟» گفت: به هیچ وجه. دانشگاه تهران مجموعه‌های خارج از دانشگاه را صاحب صلاحیت نمی‌داند چرا که مدیریت دانشگاه معتقد است کارشناسان آموزش در داخل دانشگاه حضور دارند.

قمصری همچنین به این سوال که «با توجه به مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی آیا دانشگاه تهران یا هر مجموعه دانشگاهی دیگر، می‌تواند مدرک معادل صادر کند؟» اینگونه پاسخ داد: به هیچ عنوان. تمامی مراکز آموزش عالی که تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کنند، از سال 1376 نسبت به صدور هر نوع مدرک تحصیلی به بخش تحصیلات تکمیلی و به مقطع اعم از کارشناسی ارشد و دکتری، منع شده‌اند.

منتشر شده توسط خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۸ آبان