روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران گزارش داد:
دیدار اختصاصی هیات مدیره با معاون امور فرهنگی


هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران به همراه هیات مدیره تعاونی چاپخانه‌داران تهران در نشستی مشترک با سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران، هیات مدیره این اتحادیه به همراه هیات مدیره تعاونی چاپخانه‌داران تهران در نشستی مشترک با سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو داشتند.

این دیدار که با حضور احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ، علی نیکوسخن رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، احمدرضا اعتمادمظاهری مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران و اعضای هیات مدیره اتحادیه و تعاونی برگزار شد، نتایج و دستاوردهای مناسبی به همراه داشت.

در ابتدای این نشست نیکوسخن، مظاهری و پورمند به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های اتحادیه و تعاونی در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های خود به ویژه در حوزه‌های آموزش، پژوهش، برنامه‌های صنفی، اجرای آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و... پرداختند.

اعضای هیات مدیره قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین اتحادیه و تعاونی صنعت چاپ کشور در ادامه بر ضرورت و لزوم حمایت‌های مادی، معنوی و حقوقی از تشکل‌های صنفی تأکید کرده و هر یک به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

حمایت‌هایی در حوزه‌های آموزشی ـ نظیر برگزاری دوره پرینت پروموشن در داخل کشور ـ حقوقی ـ تدوین راهکارهایی برای تعیین تعرفه‌های مواد اولیه، ملزومات و تجهیزات صنعت چاپ ـ سازمانی ـ استفاده از ظرفیت‌های معاونت امور فرهنگی به عنوان متولی اصلی صنعت چاپ در کشور و... در حوزه درخواست‌ها و نیازمندی‌های فعالان صنفی صنعت چاپ کشور مطرح شد.

در بخش دیگری از این نشست، مدیرکل دفتر امور چاپ ضمن تأیید نکات مطرح در جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در دفتر امور چاپ در سال‌های اخیر پرداخته و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه و پیشرفت صنعت چاپ در کشور قلمداد کرد.

صالحی که میزبانی جلسه را برعهده داشت، به عنوان آخرین نفر به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص توسعه صنعت چاپ پرداخت. وی این صنعت را دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در توسعه تولید ناخالص ملی، افزایش توان صادراتی کشور و ارزآوری دانسته و اعلام کرد از تمام توان معاونت امور فرهنگی و دفتر امور چاپ برای خدمات‌رسانی بهینه به صنعت چاپ و تأمین مطالبات هیات مدیره اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران تهران استفاده خواهد نمود.

در پایان این نشست رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از صالحی و علمشاهی دعوت کردند تا ضمن بازدید از محل تعاونی و اتحادیه، دیداری با فعالان شاخص و برگزیده صنعت چاپ تهران داشته باشند که این موضوع نیز مورد استقبال معاون امور فرهنگی و مدیرکل دفتر امور چاپ قرار گرفته و مقرر شد این دیدار در قالب ضیافت نهار در اسرع وقت انجام شود.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۴ آبان