هم زمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب
بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی برگزار می شود


بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی هم زمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بیستمین دوره كتاب سال دانشجویی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با حمایت ستاد برگزاری هفته كتاب، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان كشور، سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می ‌شود.

جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود؛ در بخش اصلی آثار دانشجویان كلیه رشته ‌ها شامل علوم پایه، علوم كشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشكی و دامپزشكی و علوم انسانی و در بخش ویژه آثار منتشر شده با موضوعات حماسه سیاسی، اقتصادی به مناسبت نام گذاری سال ۱۳۹۲ از سوی مقام معظم رهبری، قرآن و علوم، اشتغال و كارآفرینی و گردشگری داوری می شود.

داوری این دوره در حال انجام است و در روزهای آینده به پایان می رسد.

در این دوره 405 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان در گروه علوم پزشکی 61، فنی مهندسی 59، علوم کشاورزی و منابع طبیعی 19، علوم پایه 27، فلسفه و دین 25، علوم سیاسی 9، حقوق 15، اقتصاد 1، علوم اجتماعی 20، مدیریت 26، روانشناسی 40، تاریخ و جغرافیا 16، زبان و ادبیات 34، تربیت بدنی 11 و هنر و معماری 23 کتاب داوری می شود.

هم چنین در بخش ویژه این رویداد، 9 کتاب در حوزه علوم قرآنی، 1 کتاب گردشگری، 6 کتاب کارآفرینی و 3 کتاب با محوریت شعار امسال به دبیرخانه رسید.

جشنواره کتاب سال دانشجویی هر سال با هدف ایجاد نشاط علمی در مراكز علمی و دانشگاهی كشور، جلب همكاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی، چاپ آثار دانشجویی، تقویت بنیه علمی دانشجویان، با ارائه آثار مكتوب و حمایت از دانشجویان نوقلم برای تولید اندیشه‌های جدید برگزار می‌شود.

بنابر این خبر، بیستمین دوره این رویداد ساعت 9 تا 12 روز 28 آبان در تالار پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۸ آبان