پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ اعلام کرد:
بررسی بایدها و نبایدهای ممیزی در هفته کتاب


پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد در میزگردی ممیزی کتاب را نقد و بررسی کند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از آن جایی که موضوع ممیزی کتاب همیشه یکی از مباحث مورد توجه در میان کارشناسان، ناشران و نویسندگان بوده و از سوی دیگر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، مجدد به بحث داغ رسانه ها تبدیل شده، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد به عنوان اتاق فکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارغ از هیاهوی رسانه ای آن را نقد و بررسی کند.

بنابر این خبر، به تازگی انجام یک پژوهش با موضوع ممیزی به تصویب شورای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رسیده که از سوی پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ انجام خواهد شد. این میزگرد به نوعی سرآمدی برای آغاز این پژوهش خواهد بود.

متولیان پژوهشگاه با اذعان بر این که ممیزی یک وظیفه حاکمیتی است، با برگزاری این میزگرد و انجام پژوهش به دنبال یافتن راهکارهایی برای شناسایی آسیب های این قانون و هم چنین رسیدن به یک شیوه استاندارد برای جلوگیری از دخالت سلیقه های فردی است.

این میزگرد تخصصی 28 آبان ماه برگزار می شود و ساعت برپایی و هم چنین کارشناسان حاضر در آن پس از تایید برگزاری از سوی ستاد بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات هم چنین نشستی را با موضوع کتاب و کتاب خوانی با موضوع تحلیل نظر سنجی های صورت گرفته در این باره، در تاریخ 2 آذر برگزار می کند.
بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۷ آبان