سرگروه داوران صحافی مسابقات تخصصی صنعت چاپ:
کیفیت کار چاپخانه ها در طول سال بررسی شود


حسین علی متین رضا معتقد است ارزیابی کیفیت کار واحدهای چاپی باید در طول سال انجام شود نه این که چاپخانه ها یک اثر را با کیفیت بالا مختص جشنواره تولید کنند و رتبه کسب کنند.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، حسین علی متین رضا سرگروه داوران صحافی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در تمامی کشورهای توسعه یافته اظهار کرد: اهمیت صنعت چاپ در جوامع به اندازه ای است که در صورت تعطیلی آن، تمام فعالیت ها متوقف خواهد شد زیرا از فعالیت های بزرگ تبلیغاتی و بسته بندی گرفته تا فعالیت های ساده ای چون کپی مدارک، به این صنعت بستگی دارد.

وی معتقد است صنعت چاپ یکی از مهم ترین ابزاری است که می توان ضمن تعامل فرهنگی و اقتصادی، از راه آن بر دیگر فرهنگ ها تاثیر گذاشت و از سوی دیگر تاثیر فرهنگ های دیگر بر جامعه را بررسی کرد.

متین رضا برگزاری جشنواره را بر ارتقای صنعت چاپ موثر دانست و گفت: با وجود تاثیر مثبت جشنواره، یک انتقاد بر شکل ارزیابی آثار چاپی وجود دارد و آن این که چاپخانه ها آثاری را مختص حضور در جشنواره تولید و ارسال می کنند درحالی که باید کیفیت کارهای چاپی یک واحد در طول سال بررسی شود.

وی توضیح بیشتری داد و افزود: از آن جایی که چاپخانه ها با آگاهی از داوری، اثری را به دبیرخانه می فرستند، تمام تلاش خود را می کنند که آن اثر بی عیب و نقص باشد در صورتی که با ارزیابی در طول سال، می توان امیدوار بود کیفیت کارهای چاپی در سطح جامعه نیز افزایش یابد.

متین رضا هم چنین پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره داد و اظهار کرد: برخی از افراد هنرمند هستند که فعالیت صحافی می کنند اما چون کار پر تیراژ انجام نمی دهند نمونه کارشان را ندارند و نمی توانند در رقابت حاضر شوند. از آن جمله می توان مثلا به صحافانی اشاره کرد که کتاب های تاریخی را با هنرمندی صحافی می کنند و کارشان در یک موزه به نمایش در می آید و می توان به نوعی از فعالیت هایشان تقدیر کرد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲ مهر