برگزیده مسابقات چاپ، دفترهای شکرستان منتشر کرد


از زمان طرح ایده دفترهای شکرستان تا روز رونمایی، فعالیت‌های متعددی در زمینه ایده‌پردازی، طراحی، مدیریت فرآیندهای تولیدی و... انجام شد، که در نتیجه منجر به تولید آثاری فاخر، جذاب و برازنده به منظور استفاده کودکان و نوجوانان ایران گردید.

 شرکت آزاده، برگزیده یازدهمین دوره مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ کشور با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، دفترهای مشق شکرستان را طراحی، چاپ، تولید و به بازار لوازم‌التحریر عرضه کرد.

 تالار مهر حوزه هنری چهارم شهریور ماه میزبان تعداد قابل توجهی از اهالی فرهنگ و هنر کشور بود که از دفترهای مشق شکرستان رونمایی شده و دست‌اندرکاران فرآیند تولید این مجموعه به همراه تلاش‌گران همیشگی شکرستان، از روند ایده‌پردازی، سفارش، طراحی و تولید آن گفتند.

در آیین رونمایی از دفترهای شکرستان، مرتضی احمدی پیشکسوت تئاتر، دوبله، بازیگری و تلویزیون، محمدحسین سرشار مدیر واحد کودک و نوجوان حوزه هنری، صفوی، تهیه کننده پویانمایی شکرستان و علی حدیدی، مدیرعامل شرکت آزاده و تولیدکننده دفترهای شکرستان حضور داشتند.

علی حدیدی که پیشتر و در یازدهمین دوره مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ کشور، عنوان اثر برگزیده سررسید را به خود اختصاص داده بود، توجه به «فرهنگ ایرانی، تولید ملی» را شعار اصلی مجموعه متبوعش دانست.

به گفته وی از زمان طرح ایده دفترهای شکرستان تا روز رونمایی، فعالیت‌های متعددی در زمینه ایده‌پردازی، طراحی، مدیریت فرآیندهای تولیدی و... انجام شد، که در نتیجه منجر به تولید آثاری فاخر، جذاب و برازنده به منظور استفاده کودکان و نوجوانان ایران گردید.

مرتضی احمدی، میهمان ویژه مراسم و گوینده متن پویانمایی‌های شکرستان، این انیمیشن را یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین فعالیت‌های هنری خود دانسته و حضور در این مجموعه را موجب محبوبیت بیشتر خود ارزیابی کرد.

در آیین رونمایی از این دفترها، رضا رضایی رئیس هیات داوران و مسعود فرشی‌فرید دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ به نمایندگی از صنعت چاپ و برگزارکنندگان مسابقات جشنواره حضور داشتند.

تولید دفترهای شکرستان توسط یکی از برگزیدگان جشنواره، نشان داد که صنعت چاپ کشور و واحدهای تابعه آن ظرفیت لازم جهت تولیدات فاخر و ارزنده را دارا هستند و مسابقات صنعت چاپ می‌تواند زمینه مناسب به منظور شناسایی هرچه بهتر واحدهای توانمند را برای بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی فراهم آورد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۵ شهريور