دبیر مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ اعلام کرد:
حمایت دبیرخانه دائمی مسابقات از حقوق برگزیدگان


تأسیس دبیرخانه دائمی مسابقات جشنواره صنعت چاپ که با رویکردی سازمان‌یافته به انجام رسید، سعی دارد در تمامی زمینه‌های موجود از حقوق مادی و معنوی برگزیدگان جشنواره حمایت کرده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

مسعود فرشی فرید ،دبیر مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ کشور، در نشست خبری این جشنواره با اشاره به نقش و جایگاه مسابقات تخصصی صنعت چاپ در کشورهای توسعه یافته و تبیین شرایط، قوانین و فرآیندهای حاکم بر این‌گونه مسابقات به تشریح فعالیت‌های دوازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی برتر پرداخته و گفت: این دوره مسابقات در قالب سه گروه فرآیندها و روش‌های چاپی، مدیریت پروژه‌های چاپی و مسابقات دانشجویی برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ،دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ، هر یک از گروه مذکور را دارای زیرشاخه‌های تخصصی دانسته و افزود: آثار مربوط به گروه فرآیندها و روش‌های چاپی که تنها مختص واحدهای چاپی طراحی شده است، در ده بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

حوزه‌های دهگانه گروه فرآیندها شامل: پیش از چاپ افست، افست ورقی، افست رول، فلکسو گرافی، روتوگراور، اسکرین و پد، صحافی، چاپ دیجیتال (عرض بزرگ)، چاپ دیجیتال (عرض کوچک) و عملیات تکمیلی است. آثار رسیده به دبیرخانه در هر یک از این گروه تعیین شده و مورد ارزیابی و انتخاب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: گروه دیگر، مربوط به مدیریت پروژه‌های چاپی است. در این بخش صاحبان خدمات و ناظران چاپ نیز می‌توانند شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمایند. این گروه با پنج موضوع انتشارات و گاه‌شمار در زیرشاخه‌های کتاب (جلد سخت و نرم)، مجلات و سررسید؛ چاپ‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با زیرگروه‌های کاتالوگ، بروشور، فولدر، کارت دعوت، پوستر و تقویم رومیزی و دیواری و سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه؛ بسته‌بندی‌های سلولزی و جعبه‌ها با زیرگروه‌های جعبه‌های مقوایی و کارتن (سلولزی و پلاستیکی)؛ لیبل‌ها با زیرشاخه‌های شرینک، دورپیچ، IML ، پشت چسب‌دار و بدون چسب، تیوب‌های چندلایه و آلومینیومی و چاپ‌های ویژه شامل کارت‌ها و اوراق امنیتی و بهادار، CD و DVD در دوازهمین دوره لحاظ شده‌اند.

فرشی فرید سپس به گروه مسابقات دانشجویی پرداخته و گفت: این گروه از مسابقات که مربوط به دانشجویان رشته‌های مرتبط با چاپ است، به تحلیل بسته‌بندی‌های موجود در بازار پرداخته و دانشجویان، اساتید و کارشناسان صنعت چاپ کشور می‌توانند در آن شرکت نمایند. در این بخش دانش‌آموختگان رشته‌های گوناگون مرتبط با صنعت چاپ می‌توانند حضور داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این دوره مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ سعی می‌شود تا از تمامی استعدادهای موجود در صنعت چاپ کشور استفاده شده و کلیه ظرفیت‌های چاپی برتر ایران شناسایی شوند.

دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ به موضوع پیگیری تسهیلات مادی و معنوی برگزیدگان جشنواره در دبیرخانه دائمی اشاره کرد و گفت: تأسیس دبیرخانه دائمی مسابقات جشنواره صنعت چاپ که با رویکردی سازمان‌یافته به انجام رسید، سعی دارد در تمامی زمینه‌های موجود از حقوق مادی و معنوی برگزیدگان جشنواره حمایت کرده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۹ مرداد