احمد علمشاهی خبر داد:
مسابقات آثار چاپی در دو بخش استانی و ملی برگزار می‌شود


مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی کارشناسان چاپ سراسر کشور، از برگزاری مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ در دو بخش ملی و استانی خبر داد.
 مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی کارشناسان چاپ سراسر کشور، از برگزاری مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ در دو بخش ملی و استانی خبر داد. 
به گزاش  اخبار چاپ،علمشاهی در این نشست به ضرورت توجه به استان‌های مختلف کشور پرداخته و تصریح کرد: باید تمام توانمندی‌ها و امکانات صنعت چاپ کشور مورد توجه ویژه مسئولین قرار گرفته و به بخش‌های مختلف معرفی شوند. بدین منظور تلاش داریم تا در سیزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور مسابقات آثار چاپی را در دو بخش استانی و ملی برگزار کنیم.
وی در تشریح چگونگی داوری آثار استانی و اعلام نتایج اظهار کرد: تمامی آثار به تهران و دبیرخانه مرکزی مسابقات ارائه شده و در این دبیرخانه مورد ارزیابی و بررسی کارشناسان و داوران مسابقات قرار می‌گیرند. اما مراسم تقدیر و اهدای جوایز برگزیدگان، در محل مراکز استان‌های مربوطه صورت خواهد گرفت و برگزیدگان هر استان در همان استان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
مدیرکل دفتر امور چاپ جشنواره ملی صنعت چاپ را نخستین برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم دانسته و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد برنامه‌های مختلف و متعدد جشنواره ملی صنعت چاپ در زمره نخستین برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم باشد. از این رو، تلاش شده تا در زمان اندک از تمامی تجارب دوره‌های گذشته استفاده شده و زمینه‌های لازم جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره فراهم گردد.
 علمشاهی در ادامه به تغییر ساختار دفتر امور چاپ اشاره کرده و افزود: از آنجا که بیش از 60 درصد از چاپخانه‌های کشور در تهران قرار گرفته‌اند، حجم فعالیت‌های زیادی متوجه دفتر امور چاپ بود. لذا بر آن شدیم تا مسئولیت واحدهای صنعت چاپ تهران را به ادارات کل استان ها واگذار کرده و برای دفتر امور چاپ ماهیتی ستادی ایجاد نماییم. خوشبختانه این مهم در حال انجام است و بسیاری از اسناد و مدارک و پرونده‌های چاپخانه‌داران تهران در حال انتقال به اداره کل مربوطه است. بدین طریق امکان فعالیت ستادی و ارتباط بیشتر با استان‌ها، از گذشته بیشتر فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال دفتر امور چاپ در قالب دو گروه برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. واحدهای زیرمجموعه این دو گروه نیز تحت عناوین آموزش و تحقیقات، برنامه‌ریزی تسهیلات و سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت محصولات چاپی، گمرکات، ضوابط محصولات چاپی و مجوزها و امتیازات، راه‌اندازی شده و فعالیت‌‌های خود را به انجام می‌رسانند.
مدیرکل دفتر امور چاپ در پایان به راه‌اندازی واحد آموزش‌های پودمانی و کاربردی صنعت چاپ اشاره کرده و گفت: ساختمانی را برای راه‌اندازی آموزش‌های پودمانی و کاربردی صنعت چاپ تهیه کرده و مشغول تجهیز و راه‌اندازی آن هستیم. امیدواریم که از مهرماه سال جاری بتوانیم آموزش‌های مربوطه را در این ساختمان آغاز نماییم. 
به گفته وی کارشناسان چاپ استان‌ها در اولویت گذراندن این دوره‌های آموزشی قرار دارند و در استان‌ها نیز می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی و طبق ضوابط و استانداردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با توجه به تجربیات واحد شماره 5 دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، واحدهایی را راه‌اندازی کنیم.
منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۲۳ مرداد