توسط یک شرکت اسکاتلندی صورت گرفت:
توسعه برچسب های تشخیص co2 برای بسته بندی میوه


این برچسب می تواند به طور ساده در داخل کیسه های هوایی اصلاح شده (map)،داخل پالت وظروف بسته بندی میوه قرار گیرد و به سادگی از روی تغییر رنگ آن میزان تنفس وسالم بودن میوه را تشخیص داد.
 یک شرکت اسکاتلندی موفق به توسعه برچسب جدیدی با قابلیت تغییر رنگ شده که می تواند میزان co2 موجود در بسته های میوه در طول حمل و نقل را نشان دهد.  
به گزارش  کلینیک بسته‌بندی مواد غذایی ایران، Lanarkshire یکی از مدیران ارشد این شرکت اسکاتلندی گفت: این برچسب می تواند به طور ساده در داخل کیسه های هوایی اصلاح شده (map)،داخل پالت و ظروف بسته بندی میوه قرار گیرد و به سادگی از روی تغییر رنگ آن میزان تنفس وسالم بودن میوه را تشخیص داد.
طبق گزارشی که در اوایل سال جاری منتشر شد،نشان می دهد 30 تا 50 درصد  مواد غذایی قبل از اینکه به معده انسان برسد از بین می روند و فاسد می شوند.
انتظار می رود رشد صنعت میوه و سبزی تا سال 2016 به 2719 میلیارد دلاربرسد که این آمار نشان می دهد که تکنیک های جدیدی مورد نیاز است تا اطمینان ایجاد کند که محصولات تازه هستند و می تواند مورد مصرف مصرف کنندگان قرار گیرد.
 David Kilshaw مدیراجرایی این فناوری گفت: همان طور که جمعیت جهانی رو به افزایش است ، تولید مواد غذایی سالم اهمیت فراوانی دارد و زباله های غذایی باید با کنترل صحیح کاهش پیدا کند.
منتشر شده توسط کلینیک بسته بندی مواد غذایی ایران در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۲ مرداد