علمشاهی در جمع فعالان صنف چاپ اعلام كرد :
تلاش خواهیم کرد به صنعت چاپ خدمت کنیم


احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم «کاروان مهربانی» گفت: ما از فعالیت‌های پیشکسوتان صنعت چاپ درس می‌گیریم، قطعا تأسیس موسسه خیریه نیز باعث برکت و همدلی بیشتر در این صنعت خواهد شد و من امیدوارم که چنین کارهایی ادامه داشته باشد.-


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پیشکسوتان صنعت چاپ سه‌شنبه (یکم مردادماه) مانند هر سه‌شنبه، مراسم «کاروان مهربانی» را با حضور احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار کردند. 

علمشاهی در ابتدای سخنانش با اشاره به تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: چند وقتی است که از تأسیس کاروان مهربانی که کاری بسیار شایسته و قابل قدردانی است می‌گذرد، مجموعه‌های این چنینی که به صورت خودجوش شکل می‌گیرند و  منفعتی مادی برای موسسان آن ندارند همیشه منشا خیر بوده‌ است. 

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری مراسم  دید و بازدید از پیشکسوتان، کار بسیار ارزنده و پسندیده‌ای است که امیدواریم با همت دوستان ادامه داشته باشند. 

وی ضمن حمایت از کاروان مهربانی صنعت چاپ اظهار کرد: من به عنوان خادم اهالی این صنعت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبول مسوولیت کرده‌ام و تمام تلاش خود را برای حمایت و خدمت به این صنعت انجام خواهم داد. 

علمشاهی در ادامه گفت: زمان ثابت کرده است که هر وقت این تشکل‌ها شکل گرفته است، بازده‌ خوبی به همراه داشته و هر جا که سراغ حاشیه‌ها رفتیم، صنف و صنعت چاپ متضرر شده است. 

سپس ناصر کلاری، پیشکسوت صنعت چاپ با تاکید به اهمیت نیکوکاری در ماه مبارک رمضان گفت: چندین سال است که به همت اهالی صنعت چاپ و یاری خداوند متعال، موفق به تأسیس موسسه خیریه محبان صادق(ع) شده‌ایم، این موسسه تا به امروز قریب به 500 فرد مستحق را تحت پوشش خود قرار داده است و توسط مدیران چاپخانه‌ها اداره می‌شود. 

وی همچنین در ادامه به نحوه کار موسسه خیریه محبان صادق(ع) پرداخت. 

میریونس جعفری، مسوول برگزاری «کاروان مهربانی» نیز با اشاره به برگزاری این نشست صمیمانه گفت: حدود سه سال است که هر سه‌شنبه پیشکسوتان صنعت چاپ دور هم جمع می‌شوند و افزون بر دید و بازدید از پیشکسوتان صنعت چاپ نیز قدردانی می‌شود. 

وی افزود: مراسم این هفته نیز به صورت مراسم افطاری و با حضور بزرگان صنعت چاپ، مسوولان سه اتحادیه چاپ و مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

این پیشکسوت صنعت چاپ در ادامه گفت: خوشبختانه این مراسم چند سال است که به طور منظم برگزار می‌شود و خوشحالیم که با تلاش و پشتکار پیشکسوتان این مراسم مورد توجه رسانه‌ها و مسوولان قرار گرفته است. 

وی در پایان سخنانش افزود: پیشکسوتان هر صنعت به مانند سرمایه‌های آن به‌شمار می‌آیند و ما باید قدردان سرمایه‌های خود باشیم، امیدوارم روزی برسد شاهد آن باشیم که تمامی صنایع همچون صنعت چاپ دارای چنین برنامه‌های منظم و پایداری باشند. 

این مراسم سه‌شنبه (یکم مردادماه) در رستوان شب‌های گلوبندک (رستوانی که متعلق به مرحوم حاج حسن‌علی بصیر از بزرگان صنعت چاپ بود) برگزار شد.
منتشر شده توسط ايبنا در تاریخ ۱۳۹۲ پنج شنبه ۳ مرداد