فردا صورت می گیرد
برگزاری همایش آموزش تخصصی "بسته بندی کالا" در قزوین


همایش تخصصی بسته بندی کالا با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین فردا، 17 تیرماه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار می شود.

همایش تخصصی بسته بندی کالا با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین فردا، 17 تیرماه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار می شود.

نهاوندی معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر گفت: امروزه نقش و اهمیت بسته بندی به عنوان یکی از مولفه های مهم و تعیین کننده در صادرات غیر نفتی محسوب شده و سبب می شود تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات، توجه ویژه ای به آن به جهت افزایش توان رقابتی خود در بازارهای بین المللی داشته باشند، در نتیجه بسته بندی یکی از حساس ترین و تعیین کننده ترین مراحل عرضه و مصرف می باشد و می تواند عامل تمایز از رقبا و نوعی مزیت رقابتی باشد.

وی همچنین اظهار داشت: اگر بسته بندی یک محصول زیبا و مناسب و دربرگیرنده مشخصات و معرف آن محصول باشد، به همان اندازه از بازار و فروش مناسبی برخوردار خواهد بود، لذا انتخاب بسته بندی مناسب جهت صادرات سبب می گردد تا این اطمینان حاصل شود که کالاهای صادراتی بدون هیچ ایرادی به مقصد مورد نظر ارسال گردند. بنابراین بسته بندی مطلوب، سبب رونق فروش محصول در بازارهای هدف و رضایت مصرف کننده می شود که سرمایه گذاری در این بخش می تواند سهم بازار را افزایش دهد.

معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: در همین راستا سازمان توسعه تجارت ایران جهت پیشبرد اهداف صادراتی کشور، توجه ویژه ای به موضوع بسته بندی در صادرات نموده است و در این خصوص نیز اقداماتی در راستای ترویج، فرهنگ سازی، توسعه دانش و اطلاعات بسته بندی صورت گرفته است.

نهاوندی ذکر کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان سازمان دانش محور، تقویت و توسعه تجارت خارجی و دستیابی به سهم بازار بیشتر می باشد. این سازمان بعنوان یکی از متولیان صنعت بسته بندی در کشور، توسعه دانش و افزایش کیفیت بسته بندی صادراتی و نیز هم راستا شدن با تجارت جهانی را در دستور کار خود قرار داده است.

بنابراین، در همین راستا سازمان اقدام به برگزاری همایشی تخصصی با موضوع "بسته بندی کالا" با هدف ترویج و توسعه صنعت بسته بندی نموده است.

وی اظهار داشت: این همایش با رویکرد بازاریابی، کیفیت و استانداردهای بین المللی برگزار خواهد شد و از عناوین مهم قابل طرح در این همایش بسته بندی و بازاریابی، بسته بندی و محیط زیست و اصول طراحی بسته بندی می باشد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۶ تير