ابوالحسنی اظهار کرد :
سند راهبردی می تواند به رشد صنعت چاپ کمک کند


چاپ برای بسیاری از مسوولان و مردم جامعه ناشناخته است و در این میان اجرایی شدن سند می‌تواند به رشد صنعت کمک کند.

 

احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران با بیان این‌که سند راهبردی صنعت چاپ کاربردی است، گفت: مسوولان و سیاستگذاران، فعالان صنعت چاپ و بدنه صنف باید پیگیرانه به دنبال اجرای بندهای سند راهبردی صنعت چاپ باشند.-

به گزارش  ایبنا ، ابوالحسنی اظهار کرد: اگر برنامه‌ها و ایده‌های ارایه شده در این سند پیگیری شود، می‌تواند موجب رشد و اعتلای این صنعت در آینده‌ای نه چندان دور شود.

وی با بیان این ‌که مباحثی که در سند ارایه شده نباید جنبه تئوری داشته باشد، افزود: مواردی که در سند مطرح شده، شامل دیدگاه‌های مثبتی است که برای صنعت چاپ مفید و قابل اجراست.

ابوالحسنی ادامه داد: زمینه اصلی اجرایی شدن این سند، حرکت مسوولان و دست‌اندرکاران این صنعت برای تحقق مباحث و موضوع‌های مطروحه است.

وی با بیان این‌که هر قدمی در صنعت چاپ مفید و موثر است، عنوان کرد: چاپ برای بسیاری از مسوولان و مردم جامعه ناشناخته است و در این میان اجرایی شدن سند می‌تواند به رشد صنعت کمک کند.

ابوالحسنی با بیان این‌که شناساندن صنعت چاپ به مردم یکی از اهداف این سند به شمار می‌آید، گفت: در این میان برپایی سالن صنعت چاپ در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گامی مثبت برای ورود این صنعت به زندگی مردم بود.

به گفته وی، در حاشیه این سالن مردم با ویژگی‌ها و کاربردهای صنعت چاپ از نزدیک آشنا شدند و توانستند ارتباط و تعامل مستقیمی با فعالان این حوزه داشته باشند.

نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران با بیان این‌که حرف‌های صنعت چاپ باید شنیده شود، عنوان کرد: این صنعت نیازمند تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان و زیرساختی است که سند راهبردی تا حد زیادی می‌تواند در حل این مشکلات موثر باشد.

سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نمای نقشه راه مدیریت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۲۵ خرداد