جلیل غفاری رهبر اظهار کرد :
سند راهبردی طرحی مهم و حیاتی برای صنعت چاپ کشور


این سند یک طرح مهم و حیاتی برای صنعت چاپ کشور است که می‌تواند به بالندگی آن کمک کند.

 

جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران لازمه اجرایی شدن سند راهبردی صنعت چاپ را یکدلی و یکسو شدن طرح‌ها و برنامه‌های کلان دانست و گفت: مدیریت کلان و متولیان صنعت چاپ کشور باید با اجماع توانمندی‌های خود را در بدنه صنعت چاپ فراهم کنند.

به گزارش  ایبنا ، جلیل غفاری‌رهبر اظهار کرد: این سند یک طرح مهم و حیاتی برای صنعت چاپ کشور است که می‌تواند به بالندگی آن کمک کند.

وی افزود: نباید دور از نظر داشت که این سند دربردارنده مباحثی است که فقط بر کاغذ آورده شده و تا زمانی که اجرایی نشود، فقط یک نوشته به‌شمار می‌آید.

غفاری‌رهبر با بیان این‌که بندهایی که در این سند مطرح شده می‌تواند کاربردی باشد، گفت: باید در نظر داشت که ساختار و فیزیک موجود در صنعت چاپ ظرفیت این تغییرات را داشته باشد.

وی اظهار کرد: اجرایی شدن بندهای این سند نیازمند بنیه و زیرساخت‌های علمی، مالی و اجرایی است و مسوولان باید در این حوزه پیشقدم شوند.

غفاری‌رهبر با بیان این‌که باید توان تصمیم‌گیری برای اجرای بندهای این سند وجود داشته باشد، عنوان کرد: اگر این بنیه و ظرفیت وجود نداشته باشد، در آینده‌ای نه چندان دور به مشکل برمی‌خوریم و نمی‌توانیم به نتایج دلخواه دست پیدا کنیم.

رییس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به مشکلات موجود در صنعت چاپ کشور، گفت: ما هنوز برای تامین مواد اولیه کارهای چاپی با بهای خوب و مناسب مشکل داریم و تا زمانی که مشکلات ابتدایی و مقدماتی این حوزه حل نشود، نمی‌توان انتظار داشت که صنعت چاپ کشور ما به قدرت منطقه تبدیل شود.

سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نمای نقشه راه مدیریت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۲۲ خرداد