علی اسماعیلی در تجلیل از دست اندر کاران صنعت چاپ عنوان کرد:
برپایی بخش چاپ نمایشگاه کتاب تهران رویداد ارزنده‌ای بود


از همه فعالان عرصه چاپ و نشر که در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زحمات زیادی را متحمل شدند، تشکر می‌کنم. این افراد به تمام قول‌هایی که داده بودند، جامه عمل پوشاندند. نمایش چاپ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران رویداد بسیار ارزنده‌ای بود که به‌یقین شایسته قدردانی است.

 

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزیر ارشاد برپایی بخش چاپ در بیست وششمین نمایشگاه کتاب تهران را اقدام ارزنده ای دانست که شایسته تقدیر هم هست.

به گزارش اخبار چاپ  اسماعیلی در مراسم تجلیل از فعالان سالن «معرفی صنعت چاپ» بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بخش چاپ نمایشگاه را دارای ویژگی های ارزنده و مفیدی دانست و از برگزار کنندگان این بخش و شرکت کنندگان در این سالن تقدیر کرد.

رییس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: در حوزه چاپ و نشر اقدام‌های خوبی صورت گرفته است که به طور مثال می‌توان به تدوین سند راهبردی صنعت چاپ کشور اشاره کرد. این سند در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

اسماعیلی در ادامه سخنانش با بیان این‌که این سند باید اجرایی شود، گفت: دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این پس در راستای عملیاتی کردن سند راهبردی صنعت چاپ کشور گام بردارد.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سال گذشته در حوزه چاپ و نشر انجام شده‌است، توضیح داد: این معاونت سال گذشته موفق شد با وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهمنامه‌ای را با هدف ارتقای روزافزون صنعت چاپ و معرفی آن به جهان امضا کند. همچنین اهالی صنعت چاپ و نشر توانستند دیداری با رییس جمهوری، قائم مقام وزیر صنعت معدن، تجارت و صنعت و اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع مجلس شورای اسلامی داشته باشند و درباره موانع پیشرفت صنعت چاپ و راهکارهای از میان برداشتن این موانع سخنرانی کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: بازدید از شهرک‌های صنعتی چاپ و نشر و دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته به شمار می‌آید.

اسماعیلی گفت: روزگذشته آیین‌نامه شورای سیاستگذاری صنعت چاپ به تایید سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پس وظیفه عملیاتی کردن این آیین‌نامه را بر عهده دارد.

وی پیشنهاد داد: برنامه‌ریزی در راستای برگزاری همایش تخصصی بین‌المللی صنعت چاپ با هدف بررسی تهدیدها و فرصت‌های این صنعت ضروری به نظر می‌رسد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امیدوارم با تلاش‌هایی که صورت گرفته و خواهد گرفت، صنعت چاپ بیش از پیش شکوفاتر شود، چرا که هرچه این صنعت شکوفاتر شود، وابستگی به تک‌محصولی و صنعت نفت کاهش می‌یابد.

اسماعیلی در پایان راه رسیدن به قله اقتدار علمی را دستیابی به اقتدار فرهنگی دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به اقتدار فرهنگی، پیشرفت روزافزون در صنعت چاپ است. بنابراین، همه باید تلاش کنیم موانع موجود در مسیر ارتقای این صنعت را از میان برداریم.
اکنون در حال فراهم کردن مقدمات برپایی جلسه شورای سیاستگذاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستیم. بنابراین، از صاحبنظران می‌خواهیم تا پیشنهادهای خود را در راستای هر چه بهتر برپا شدن نمایشگاه کتاب سال آینده به صورت مکتوب ارایه کنند. به‌یقین این پیشنهادها را در صورت کاربردی بودن در نمایشگاه سال آینده عملیاتی خواهیم کرد.

اسماعیلی با بیان این‌که می‌کوشیم هر سال جنبه نمایشگاهی نمایشگاه کتاب تهران بر جنبه فروشگاهی آن غالب باشد، بیان کرد: حضور میلیونی مردم در 10 روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران بیانگر اهمیت جامعه به کتاب و کتابخوانی است.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۹ خرداد