احمد علمشاهی اظهار کرد :
اختصاص درصدی از صندق توسعه ملی به نو سازی صنعت چاپ


احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت ارشاد برای تبدیل چاپخانه‌‌های سنتی به مدرن، بیان داشت: تلاش داریم تا درصدی از صندوق توسعه ملی را به صنعت چاپ اختصاص دهیم.

 

مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد گفت: در صورت تصویب ماشین‌آلات دسته دوم صنعت چاپ که توجیه اقتصادی داشته باشند و بتوانند به رشد این صنعت کمک کنند، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

  

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس ، احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت ارشاد برای تبدیل چاپخانه‌‌های سنتی به مدرن، بیان داشت: تلاش داریم تا درصدی از صندوق توسعه ملی را به صنعت چاپ اختصاص دهیم.

 

وی اضافه کرد: اتفاقاً در بودجه 92 هم این موضوع به تصویب کمیسیون فرهنگی مجلس رسیده است که اگر در کمیسیون تلفیق نیز مصوب شود، جزو یکی از پیشنهاداتی خواهد بود که خواهد توانست درصدی از بودجه صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده و تسهیلاتی برای نوسازی صنعت چاپ در نظر گرفته شود.

 

علمشاهی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این دفتر پیگیری بحث انتقال واحدهای شهر تهران به شهرک‌های صنعتی است که در این راستا رایزنی‌هایی با مجموعه وزارت معدن و تجارت صورت گرفته است تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای بتوانیم در استان تهران، قم و خراسان تسهیلاتی را برای انتقال واحدهای چاپی به شهرک‌های صنعتی درنظر بگیریم که در این راستا رایزنی‌های اولیه صورت گرفته است که در صورت قطعی شدن اعلام عمومی می‌شود.

 

* پیگیری برای معافیت مالیاتی ورود ماشین‌آلات دسته دوم صنعت چاپ به کشور

 

وی افزود: موضوعی که از سوی این دفتر همیشه مورد پیگیری بوده و در سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای در این راستا امضاء شده است بحث برخورداری صنعت چاپ از معافیت‌های گمرکی ماشین‌آلات است یعنی در حقیقت با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صنعت و ارشاد صورت خواهد گرفت اسامی ماشین‌آلات و وسایل ساخت آن در سامانه وزارت صنعت وارد خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ماشین‌آلات دسته دوم نیز شامل قانون معافیت مالیاتی می‌شوند، گفت: ماشین‌آلات دسته دوم صنعت چاپ که توجیه اقتصادی داشته باشند و به نوعی بتوانند به رشد این صنعت در کشور کمک کنند، مشمول این قانون خواهند شد.

 

* شهرک چاپ قم برای استقرار سازه‌های چاپخانه‌داران آماده شد

 

وی در پاسخ به این پرسش که برای شهرک‌‌ چاپ استان قم چه تدابیری اندیشیده شده است، عنوان کرد: وزارت صنعت اقدام بسیار خوبی را در راستای نخستین شهرک چاپ و نشر قم در حوزه شهرک‌های صنعتی برای چاپ کشور انجام داده است منتها چاپخانه‌داران استان قم یکسری تسهیلاتی را برای اینکه بتوانند با خیال راحت‌تری وارد این شهرک شوند، طلب کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: صحبت‌های اولیه با وزارت صنعت صورت گرفته تا بتوانیم در این راستا تسهیلاتی را برای این چاپخانه‌داران فراهم کنیم که اگر این تسهیلات در جلسه آتی نهایی شود، اعلام عمومی خواهد شد.

 

علمشاهی ادامه داد: در حال حاضر شهرک چاپ قم برای استقرار سازه‌های چاپخانه‌داران آماده است اما اختلافی میان شهرک صنعتی قم و چاپخانه‌داران استان قم وجود دارد که درصدد حل این مشکل هستیم.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۸ ارديبهشت