برا ی نخستین بار در حاشیه مراسم روز ملی صنعت چاپ صورت گرفت
نمایشگاه آثار برتر و توانمندی های صنعت چاپ


در این بخش که در فضایی به وسعت 300 متر مربع در طبقه دوم تالار وحدت برپا شد آثار برتر در بخش های پیش از چاپ ، چاپ افست، چاپ فلکسو و گراور، کتاب و روزنامه وبخش ویژه چاپ امنیتی با نمایش آثار تولیدی چاپخانه بانک ملی ایران به نمایش در آمد.

برای نخستین بار در تاریخ جشنواره و مسابقات تخصصی صنعت چاپ نمایشگاهی از آثار برتر  و برخی از بخش های جانبی صنعت چاپ در حاشیه مراسم جشن صنعت چاپ برپا شد.

به گزارش اخبار چاپ، دوازدهمین جشن صنعت چاپ، یازدهمین دوره مسابقات تخصصی و سالگرد دویستمین سال حضور صنعت چاپ در کشور که با حضور جمع زیادی از فعالان ، شخصیت ها و مدیران بخش های فرهنگی در تالار وحدت تهران برگزار شد یم بخش مهم هم داشت که نمایشگاهی بود از توانمندی ها و آثار برتر مسابقات چاپ.

در این بخش که در فضایی به وسعت 300 متر مربع در طبقه دوم تالار وحدت برپا شد آثار برتر در بخش های پیش از چاپ ، چاپ افست، چاپ فلکسو و گراور، کتاب و روزنامه  وبخش ویژه چاپ امنیتی با نمایش آثار تولیدی چاپخانه بانک ملی ایران به نمایش در آمد.

این اقدام که برای نخستین بار توسط دفتر امور چاپ برنامه ریزی و اجرا شد به نمایش برخی از آثار مسابقات در دوره یازدهم هم پرداخت که در زمره آثاربرتر نبودند ، اما جز 400 اثر راه یافته به مرحله دوم داوری مسابقات بودند.

نمایش ماشین چاپ سنگی، برخی از آثار موزه چاپ  و برخی از کتاب های نفیس تولید شده در کشور هم از جمله بخش های این نمایشگاه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و  سرپرست معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه ، سرپرست دفتر امور چاپ و فعالان و روسای اتحادیه های صنعت چاپ پس از پایان مراسم از این نمایشگاه بازدید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست معاونت امور فرهنگی در بازدید از این نمایشگاه از تلاش های برگزارکنندگان  در برپایی این نمایشگاه قدردانی کردند.









منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۲۷ آبان