دومین نشست شورای موسوم به وحدت بدون نتیجه پایان یافت


پس از قرار گرفتن رییس اتحادیه چاپخانه داران قم، رییس اتحادیه صحافان ، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان و مصطفی تینای تهرانی در جایگاه هیات رییسه موقت برای تصویب چارت تشکیلاتی این شورا بحث ها ی گسترده که از سوی شرکت کنندگان اندک حاضر در این نشست مطرح شد باعث شد تا نشست بدون نتیجه مشخصی به پایان برسد.

 دومین نشست شورای موسوم به وحدت صنعت چاپ بدون حضور اعضای اتحادیه های مهم تهران  و حتی استانی  در سرای اهل قلم برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ، پس از قرار گرفتن رییس اتحادیه چاپخانه داران قم، رییس اتحادیه صحافان ، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان و مصطفی تینای تهرانی در جایگاه هیات رییسه  موقت برای تصویب چارت تشکیلاتی این شورا بحث ها ی گسترده که از سوی شرکت کنندگان اندک حاضر در این نشست مطرح شد باعث شد تا نشست بدون نتیجه مشخصی به پایان برسد.

غفاری رهبر، رییس اتحادیه صحافان با اشاره به این که برگزاری چنین نشست هایی برای سیدن به وحدت بدون حضور اتحادیه چاپخانه داران تهران رسمیت ندارد و راه به جایی نمی برد و نتیجه ای نخواهد داشت گفت: مسلما حضور عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران دراین نشست نشانه حضور اتحادیه چاپخانه داران نیست و لازم است از مدیر عامل این اتحادیه دعوت شود تابه عنوان نماینده این اتحادیه حضور داشته باشد و وحدت واقعی محقق شود.

محمد کلاری ، مدیر عامل پیشین اتحادیه چاپخانه داران تهران هم با اشاره به این که بدون ثبت قانونی این شورا در نهادهای قانونی کشور امکان سیاستگذاری و تعیین تشکیلات عملا امکان دارد خواستار ثبت این شورا شد.

با توجه به هماهنگی به وجود آمده برای حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه های دیگری چون اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و انجمن چاپ دیجیتال ، هیچکدام از اعضای هیات مدیره این تشکل ها تا پایان نشست حضور نیافتند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران قم با اشاره به این که به عنوان نماینده 21 تشکل استانی دراین نشست حضور دارد به انتقاد از اتحادیه های پایتخت پرداخت و گفت: این اتحادیه ها برای صنعت چاپ دغدغه ای  ندارند و ما باید بدون حضور آنها کار خودمان را ادامه دهیم.

در این نشست احمد ابوالحسنی از مذاکره خود با رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان خبر داد و گفت: علی مغانی به عنوان رییس این اتحادیه حمایت خود را از تشکیل این شورا اعلام کرده است.

از جمله نکات مهم این نشست اعلام چارت تشکیلاتی این نشست بود که با تعجب حاضران همراه شد.

به اعتقاد برخی از شرکت کنندگان در این نشست این چارت عملا کارایی لازم را ندارد و ناکارآمد به نظر می رسد.

به هر حال این نشست هم بدون نتیجه مشخص به پایان رسید .

در لحظه تنظیم این گزارش علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی در گفتگو با اخبار چاپ هر گونه مذاکره با اعضای شورای موسوم به وحدت  و اعطای نمایندگی این اتحادیه به رییس اتحادیه چاپخانه داران قم در این نشست را تکذیب کرد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ سه شنبه ۱۶ آبان