کلنگ احداث شهرک 30 هکتاری چاپ مشهد به زمین خورد


برای احداث این شهرک حدود 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود شهرک صنعتی چاپ و نشر 4 هزار شغل ایجاد کند.

کلنگ احداث شهرک چاپ مشهد در شهرک صنعتی توس در حالی به زمین خورد که زمین اختصاص یافته به این شهرک 30 هکتار در نظر گرفته شده است.

به گزارش اخبار چاپ، کلنگ احداث این شهرک همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا و در روز میلاد آن حضرت با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و مقامات محلی خراسان رضوی  به زمین زده شد.

علی مغانی ، رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی به اخبار چاپ گفت: این شهرک در 15 کیلومتری شهر مشهد و در فاز نخست شامل 30 هکتار فضا جهت استقرار فعالان چاپ و نشر وبسته بندی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی براساس مصوبه هیات دولت در استان خراسان رضوی قرار است در طرح توسعه شهرک صنعتی توس 200 هکتار فضا در نظر گرفته شود و بر این اساس احتمال افزایش فضای شهرک چاپ هم وجود دارد.

وی تعداد واحدهای ثبت نام شده در شهرک چاپ مشهد را 170 واحد در حال حاضر عنوان کرد و افزود: کمیته ای متشکل از مسئولان شهرک صنعتی توس، اتحادیه چاپخانه داران ، اتحادیه ناشران و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تشکیل شده و کار بررسی تقاضا برای راه اندازی واحدهای چاپ و نشر را انجام خواهد داد.

عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور قرار است ناشران و لیتوگرافان مشهد به دلیل نیاز به فضایی کمتر از واحداهای چاپ و بسته بندی در یک مجموعه و در قالب یک برج به فعالیت بپردازند.

وی افزود: این برج شامل انبارها و دفاتر کار و همه فضاهای لازم برای کار این دو بخش می شود.

مغانی گفت: کار تهیه نقشه های زیر ساختی توسط شهرک صنعتی توس انجام شده و پس از تعیی خیابان ها و فضاهای سبز کار واگذاری زمین ها آغاز خواهد شد و با جانمایی های صورت گرفته هر واحد چاپی  وبسته بندی می تواند کار ساخت وساز در واحد خود را آغاز کند.

 برای  احداث این شهرک حدود 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود شهرک صنعتی چاپ و نشر 4 هزار شغل ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مراسم کلنگ زنی این شهرک گفت: احداث شهرک چاپ و نشر در مشهد می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای کشور باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: ضرورت وجود چنین شهرکی مشخص بوده و دولت قطعا از چنین طرحی حمایت خواهد کرد.

 

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ يکشنبه ۹ مهر