گردهمایی معرفی برنامه های جشنواره صنعت چاپ/2
یگانه:معیارهای کیفیت در صنعت چاپ تدوین می شود


اخبار چاپ:برگزاری بخش مسابقات جشنواره صنعت چاپ فرصتی است که همه دست اندرکاران این حوزه به کیفیت فکر کنند.

 به گزارش اخبار چاپ،محسن یگانه کاری مدیر اجرایی و دبیر بخش مسابقات نهمین جشنواره صنعت چاپ در گردهمایی معرفی برنامه های مسابقات تخصصی نهمین جشنواره صنعت چاپ که دیروز (25 مرداد) در هتل لاله برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: وظیفه ما به عنوان برگزارکنندگان جشنواره این است که موضوع کیفیت را به هر شکل مقدور طرح کنیم و آن را در ذهن دست اندرکاران و مخاطبان صنعت چاپ جای بیندازیم .
وی درباره معیارهای کیفی در صنعت چاپ گفت: در صنعت چاپ معیارهای تدوین شده ای برای تشخیص کیفیت وجود ندارد و بیشتر یک امر تجربی است و به صورت استاد و شاگردی منتقل می شود. اگر شاگردی توانست استاد خوبی پیدا کند، مطمئنا استاد خوبی خواهد شد. اما این مساله تعمیم داده نمی شود و همه استادان نمی توانند دانش و تجربه خود را به شاگردان خود منتقل کنند و دانش آنها هدر می رود. بنابراین در جشنواره صنعت چاپ باید تلاش کنیم معیارهای کیفیت را با کمک همین استادان تدوین کنیم تا به ارزیابی های ما در مسابقات کمک کند .
یگانه افزود: با وجود اینکه بخش مسابقات تخصصی از 7 دوره قبل اجرا شده است، اما
ما معتقدیم که مسابقات در واقع از سال گذشته شروع شده است چون تا پیش از آن معیارها و سوابق این مسابقات ثبت نشده بود. این اتفاق از سال گذشته افتاده است و  امیدواریم بتوانیم با فعالیت امسال این معیارها را کامل تر کنیم .
مدیر اجرایی جشنواره صنعت چاپ گفت: در بخش مسابقات تخصصی باید کار گروههای مختلف دست اندرکار اعم از مراکز علمی و فنی، بخش دولتی، واحدهای چاپی و مصرف کنندگان عمده صنعت چاپ که تولیدکنندگان عمده صنایع دیگر هستند بررسی شود .
وی افزود: شعار ما «به سوی کیفیت» است و فعالیت های بخش دولتی باید از این منظر بررسی شود که در راه ترویج فرهنگ کیفیت تا چه حد سرمایه گذاری کرده است و درباره مراکز علمی باید بررسی کنیم که برای کاربرد شاخص های کیفی در واحدهای چاپی چه کرده اند. در بخش واحدهای چاپی و مصرف گنندگان عمده نیز به ترتیب باید ارزیابی شود که در بروز کیفیت در کارهای چاپی چه فعالیت هایی کرده اند و تا چه حد به کیفیت کار نهایی بها داده اند و بر روی آن پافشاری کرده اند .
یگانه در پایان گفت: با دائمی شدن دبیرخانه جشنواره صنعت چاپ و بخش مسابقات می توانیم کمک کنیم که معیارهای کیفیت تدوین شود .
به گزارش اخبار چاپ،
مراسم بزرگداشت روز صنعت چاپ دهم شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می شود و جوایز بخش مسابقات تخصصی در آبان ماه به برندگان اهدا می شود .


در همین رابطه:
نگاه تشریفاتی نداریم//از بانوان فعال حوزه چاپ تقدیر می کنیم

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۲۶ مرداد