مسابقات چاپ، رنگ دیجیتال می گیرد


دست‌اندركاران چاپ دیجیتال برای نخستین بار در نهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره چاپ ایران حضور دارند.

حضور چاپ دیجیتال در این دوره از مسابقات جشنواره چاپ، در نشست ستاد اجرایی نهمین دوره مسابقات جشنواره چاپ از سوی دست‌اندركاران این حوزه پیشنهاد شد و اعضا با اجرایی شدن آن موافقت كردند.
در این نشست محسن یگانه کاری، دبیر بخش مسابقات تخصصی جشنواره، درباره چاپ دیجیتال، فرصت‌ها و محدودیت‌های آن صحبت كرد، همچنین راهكارهای مختلف استفاده از این چاپ مورد بررسی قرار گرفت.
یگانه در سخنانی درباره چاپ دیجیتال گفت: نبود شاخص‌های صنعتی در بخش چاپ دیجیتال از عوامل اصلی حذف آن در بخش مسابقات جشنواره بوده كه این موضوع با تعیین شاخص‌ها در دست بررسی است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت در بخش چاپ دیجیتال افزود:‌ با توجه به تاثیر مثبت این چاپ در بخشی از محصولات چاپی، نبود رقابت بر سر مهارت انسانی، دانش چاپی و مسایلی از این دست، چاپ دیجیتال تاكنون در بخش اصلی مسابقات حضور نداشته است.
یگانه، با استقبال از این فرصت، حضور در این رقابت‌ها به منزله سکوی پرتابی است که فرصت ابراز وجود و امکان معرفی سخت‌افزارهای این حوزه را به دست‌اندكاران چاپ دیجیتال می‌دهد.
به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایبنا، روز ملی صنعت چاپ 11 شهریور ماه امسال در تهران برگزار می‌شود و در این مراسم از برگزیدگان مسابقات تخصصی چاپ تقدیر خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲۵ مرداد