تکرار//نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با اخبار چاپ :
مدیریت واحد فرهنگی شکل بگیرد//دولت وزیر ارشاد غیر فرهنگی معرفی نکند


اخبار چاپ:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده باید با مقوله فرهنگ آشنا باشد و در حوزه مدیریت فرهنگی سابقه کار داشته باشد.

دکتر احمدرضا دستغیب نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: نوع تعامل و ارتباطات وزیر آینده با اصحاب فرهنگ باید به گونه ای باشد که بتواند از ظرفیت ها و پتانسیل های این بخش به نحو شایسته ای استفاده کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقوله مدیریت واحد حوزه مسائل فرهنگی، گفت: در حال حاضر در کشور بخش های مختلف فرهنگی داریم که به صورت موازی فعالیت می کنند. در دولت نهم نیاز بود که برخی طرح ها و لوایح برای مدیریت بحث های فرهنگی و پیوست فرهنگی ارائه شود و ضروری است در دروه جدید به این امر توجه شود. با این تمهیدات می توانیم انتظار داشته باشیم که سامانه مدیریت واحد فرهنگی شکل تازه ای پیدا کند.
وی افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه کشور مسائل مربوط به قانونگذاری برای بحث مدیریت واحد فرهنگی اصلاح شده و مورد توجه قرار خواهد گرفت.
دستغیب در ادامه درباره وضعیت صنعت چاپ در کشور نیز گفت:برخی محصولات چاپی به دلیل پیشرفته بودن امکانات در کشورهای حاشیه خلیج فارس از کشور خارج می شود.
وی افزود: این مساله دغدغه جدی ای است. وقتی ایران به بازاری برای صنعت چاپ برخی کشورها تبدیل می شود، لاجرم نوع خاصی از فرهنگ آن ها هم در کنار محصولاتشان وارد کشور خواهد شد. طبیعتا هم سرمایه و ارز از کشور خارج می شود و الزامات فرهنگی خاصی را هم وارد کشور خواهد کرد که به طور کلی به سود ما نخواهد بود. کارگروههای ما در حال بررسی این مساله هستند اما لازمه به نتیجه رسیدن آن، این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهادات خود را در قالب لوایحی تقدیم مجلس کند.


 در همین رابطه:
دولت به برنامه پنجم توجه کند//وزارت ارشاد با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲۵ مرداد