همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران منتشر خواهد شد:
كتاب مفاهیم تئوری و كاربردی ساخت كاغذ و فرایند چاپ


مدرس و پژوهشگر مرکزآموزش علمی کاربردی واحد5تهران، كتاب «مفاهیم تئوری و كاربردی ساخت كاغذ و فرایند چاپ» را گردآوری كرد.

اخبار چاپ: مدرس و پژوهشگر مرکزآموزش علمی کاربردی واحد5تهران، كتاب «مفاهیم تئوری و كاربردی ساخت كاغذ و فرایند چاپ» را گردآوری كرد. این اثر دربردارنده اطلاعات چهار كتاب با موضوع ساخت كاغذ، چاپ و مركب و جوهر است. این كتاب همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران منتشر می‌شود.
سیدمهدی منظورالاجداد كتاب حاضر را حاصل چهار سال تلاش در زمینه گردآوری و تجمیع مطالب متنوع و مختلف تهیه خمیر و ساخت كاغذ و نقش آن در صنعت چاپ عنوان نمود.
وی ادامه داد: مطالب این كتاب با استفاده از آثاری مانند «علوم ساخت كاغذ»، «تكنولوژی تهیه خمیر و ساخت كاغذ»، «دستورالعمل چاپ» و‌ «تولید مركب و جوهر» تالیف شده است.
منظور‌الاجداد با بیان این كه از مقالات و تازه‌های نشر در حوز‌ه‌های مختلف چاپ و كاغذ نیز در این كتاب استفاده كرده است، عنوان كرد: بخش دیگر مطالب این كتاب با تكیه بر تجربیات 30 ساله‌ام در حوزه تدریس در دانشكده فنی ایران، دانشگاه جامع علمی و كاربردی و ... نگارش شده است. وی تصریح كرد: مباحث این كتاب در موضوعاتی مانند مواد اولیه شامل كاغذ، مقوا، مركب و سیستم‌های چاپی تقسیم‌بندی شده‌اند و هر یك از این بخش‌ها دربردارنده جزئیات و تشریحات فصول است.
نویسنده فرهنگ تخصصی «صنعت خمیر و كاغذ» یادآور شد: این كتاب برای دانشجویان رشته چوب و كاغذ گرایش سلولزی، دانشجویان رشته چاپ و سرپرست‌های تولیدی كارخانجات كاغذسازی، كارتن‌سازی و چاپخانه‌داران كشور كاربرد خواهد داشت.
گفتنی است این كتاب با حمایت و همكاری موسسه خانه كتاب و مركز آموزش علمی و كاربردی شماره پنج تهران منتشر می‌شود.
پیش‌بینی می‌شود كتاب «مفاهیم تئوری و كاربردی ساخت كاغذ و فرایند چاپ» همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران منتشر شود.
بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۲۷ فروردين