توسط 5 خوشه صنعتی کشور انجام شد:
بررسی بازار منطقه "سی آی اس"


عاملین توسعه و جمعی از واحدهای تولیدی از 5 خوشه صنعتی کشور با برگزاری یک تورتجاری به کشور ارمنستان به بررسی بازار ارمنستان و همچنین راه های ورود به بازارهای منطقه "سی آی اس" پرداختند.

محمد علی انجم شعاع عامل توسعه خوشه صنعتی پسته در گفتگو با بهناز حسینی خبرنگار اخبار چاپ اظهار داشت: عاملین توسعه و جمعی از واحدهای تولیدی از 5 خوشه صنعتی کشور با برگزاری یک تورتجاری به کشور ارمنستان به بررسی بازار ارمنستان و همچنین راه های ورود به بازارهای منطقه "سی آی اس" از کانال کشور ارمنستان پرداختند.
وی تصریح کرد: هیئت 22 نفره‌ی واحد‌های تولیدی، از خوشه‌های صنعتی پسته رفسنجان، خوشه صنعتی گز بلداجی، خوشه صنعتی کاشی و سرامیک یزد و خوشه صنعتی مبلمان شاندیز مشهد بودند؛ که با همکاری یک "BDS"(شرکت‌های خدماتی سرویس دهنده) به بررسی چگونگی صادرات، ایجاد نمایشگاه دائمی و صادرات مجدد با استفاده از تهسیلات موجود در این کشور پرداختند.
عامل توسعه خوشه صنعتی پسته در ادامه افزود: رایزنی اولیه با اتاق بازرگانی ایروان و سفارت ایران در ارمنستان انجام و همچنان ادامه دارد. کشور ارمنستان به علت قوانین گمرکی و مالیاتی شفاف و ثابت و همچنین معاهدات و تفاهم نامه های مناسب با کشورهای CIS و اروپایی مکان مناسبی برای توسعه بازار خوشه های مختلف ایران به نظر می‌رسد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۹ بهمن